31.12.2014

«۱۱۱ کد» ادعایی مشاور فرمانده سپاه درباره اعتراض‌های ۸۸

رادیوفردا: حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در همایشی با نام «بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه سال ۸۸» که روز سه شنبه نهم دی برگزار شد، گفت: ۱۱۱ کد در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا و بریتانیا در به گفته او «فتنه ۸۸» دخالت مستقیم داشته‌اند.

یکی از کدهایی که آقای مقدم‌فر از آن نام برده ایجاد یک هسته مرکزی مستقر در شبکه بی‌بی‌سی برای هدایت و جهت‌دهی شبکه‌های رادیویی از جمله «رادیو فردا» بوده است.

حمیدرضا مقدم فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید شواهد بسیاری در اختیار دارد که نشان می‌دهد مراکز تحقیقاتی مختلفی در آمریکا به دنبال اجرای پروژه انقلاب مخملی در ایران بوده‌اند.

او از بریتانیا به عنوان یکی دیگر از کشورهایی نام می‌برد که به دنبال براندازی رژیم جمهوری اسلامی ایران بوده است. اما در متن مفصلی که او در اختیار خبرگزاری «تسنیم» قرار داده است نقش آمریکا در آنچه آقای مقدم فر، براندازی می‌خواند پررنگ‌تر توصیف شده است.

او دستکم از هفت موسسه نام می‌برد از جمله بنیاد جرج سوروس، صندوق اعانه ملی برای دمکراسی و موسسه‌های بروکینگز، هیفوس، هوفر و مِمری که هر یک در ارتباط با فعالان سیاسی اصلاح طلب، نهادهای مدنی و روزنامه نگاران، به گفته او به دنبال ایجاد یک «انقلاب مخملی» در ایران بوده‌اند.

اما آنجا که نوبت به بریتانیا و نقش آن در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ می‌رسد، مشاور فرمانده سپاه علاوه بر سفارت بریتانیا از شبکه خبری بی‌بی سی نام می‌برد و می‌گوید انگلیس با ایجاد یک هسته مرکزی مستقر در بی‌بی‌سی لندن به هدایت و جهت‌دهی شبکه‌های رادیویی مانند رادیو فردا و بخش‌های فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه و دویچه‌ وله آلمان و برخی از سایت‌های فارسی زبان خارج از ایران پرداخت.

نیوشا بقراطی، سردبیر رادیو فردا درباره حرف‌های مشاوره فرمانده سپاه و موضوع ارتباط رادیو فردا با شبکه بی‌بی سی می‌گوید:

محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین هم یکی دیگر از سخنرانان همایش بررسی نقش دولت انگلیس در رویدادهای سال ۸۸ بود و گفت: انگلیس تلویزیون فارسی بی‌بی سی را به عنوان برگ برنده رو کرد که کارمندان اصلی آن افراد مطبوعاتی رییس جمهوری اسبق ایران (محمد خاتمی) هستند.

مرتضی کاظمیان در مورد اتهام‌هایی که مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رییس سازمان بسیج مستضعفین به مداخله آمریکا و بریتانیا در اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ می‌گوید:

علاوه بر همایشی که برای بررسی نقش بریتانیا در اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۸۸ در تهران برگزار شد، سازمان بسیج هم فیلم مستندی با عنوان «دست‌های روباه پیر در فتنه» ساخته است که در آن شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» و سفارت انگلیس را در حوادث سال ۸۸ دخیل می‌داند.

«فتنه» اصطلاحی است که هواداران رهبر جمهوری اسلامی برای اشاره به اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به کار می‌برند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates