08.01.2015

کنسرت گروه لیان در شیراز لغو شد

بی‌بی‌سی: قرار بود کنسرت لیان روزهای ۲۱ و ۲۲ دی در تالار حافظ شیراز برگزار شود

محسن شریفیان٬ سرپرست گروه موسیقی محلی “لیان” اعلام کرد کنسرت این گروه در شیراز که قرار بود هفته آینده برگزار شود٬ لغو شده است.

آقای شریفیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: “هنوز چرایی این موضوع برای ما توضیح داده نشده، اما این‌که کنسرت لغو شده، حقیقت دارد. در این‌باره باید مسئولان مربوط پاسخگو باشند که چرا گروهی که مجوز داشته، کنسرتش لغو شده است.”

او ضمن عذرخواهی از کسانی که قرار بود به این کنسرت بروند گفت که گروه لیان هرگز کنسرت‌هایش را به خواست خود لغو نمی‌کند.

روز جمعه ۱۲ دی کنسرت گروه موسیقی محلی “لیان” در بوشهر به رغم اعتراض عده‌ای که خود را “مردم متدین و طلاب و دانشجویان بوشهر” لقب داده بودند و خواهان لغو این کنسرت بودند، با دخالت نیروی انتظامی در این شهر برگزار شد.

اما در روز دوشنبه٬ ۱۵ دی ده‌ها نفر در بوشهر به دلیل برگزاری کنسرت گروه لیان در این شهر مقابل استانداری دست به اعتراض زدند و خواهان برکناری مقام‌های مسئول شدند.
معترضان در بوشهر خواهان برکناری مقام‌های مسئول شدند

این گروه که حدود ۲۰۰ نفر بودند، بعد از ظهر روز دوشنبه، ۱۵ دی، با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض آمیز خواهان برکناری استاندار، مدیرکل ارشاد استان بوشهر و استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

در سال های اخیر،‌ شماری از کنسرت های موسیقی در شهرستان های ایران با وجود داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد، به دلایل مختلفی از جمله اعتراضات گروه های تندرو و تصمیم گیری مقام های محلی، پیش از اجرا لغو شده است.

دخالت پلیس برای برگزاری این کنسرت، در تاریخ برگزاری کنسرت های موسیقی در جمهوری اسلامی ایران کمتر سابقه داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates