10.01.2015

پایان خونبار گروگانگیری‌های پاریس

بی‌بی‌سی: در یورش عصر جمعه پلیس فرانسه برادران کواشی کشته شدند

پلیس فرانسه با یورش به دو محل گروگانگیری در پاریس، سه گروگانگیر از جمله دو مظنون به حمله به شارلی ابدو را کشت.

برادران کواشی که پلیس فرانسه آنها را عاملان اصلی حمله به نشریه شارلی ابدو می‌داند، در یورش عصر جمعه پلیس فرانسه به چاپخانه دمارتن، در نزدیکی پاریس کشته شدند.

این دو برادر یک نفر را در این چاپخانه به گروگان گرفته بودند که در پی حمله پلیس آزاد شد.

در محل دوم گروگانگیری در شرق پاریس، یگان های مقابله با تروریسم فرانسه با یورش به فروشگاه مواد غذایی یهودی یک مرد مسلح را کشتند که عده ای را گروگان گرفته بود.

چهار نفر از گروگان ها نیز کشته شدند.

فرانسوا مولن دادستان پاریس جمعه شب به خبرنگاران گفت پلیس فرانسه معتقد است که این چهار گروگان پیش از حمله نیروهای مسلح به محل گروگانگیری کشته شده اند.

همچنین چهار گروگان دیگر در همین محل به شدت زخمی شده و ۱۵ تن دیگر بدون هیچ آسیبی نجات یافتند. در این عملیات نجات گروگان‌ها دو مامور پلیس مجروح شدند.

گفته می شود گروگانگیر محل دوم نیز با برادران کواشی ارتباط داشته است.

شریف و سعید کواشی دو برادری هستند که به گفته پلیس، روز چهارشنبه به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو حمله کردند و ۱۲ نفر را کشتند و ۱۰ زخمی به جا گذاشتند.

در مجموع حوادثی که از روز چهارشنبه و به دنبال حمله به دفتر شارلی ابدو آغاز شد تا امروز جمعه ۲۰ نفر از جمله سه حمله‌کننده و گروگان‌گیر کشده شده‌اند.

پلیس فرانسه از روز چهارشنبه عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و ردیابی دو مظنون حمله به این نشریه طنز آغاز کرد تا این که روز جمعه رسانه‌ها از وقوع دو حادثه گروگان‌گیری در منطقه پاریس خبر دادند و از برادران کواشی به عنوان عاملانی یکی از این گروگان‌گیری‌ها نام برده شد.

در یکی از این وقایع برادران کواشی در چاپخانه‌ای در ۳۵ کیلومتری شمال پاریس پناه گرفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سعید و شریف کواشی که در محاصره پلیس قرار داشتند از پناهگاه خود خارج شدند و با پلیس درگیر شدند اما در نتیجه این درگیری هر دو برادر کشته شدند.
گروگان‌گیری در یک فروشگاه یهودی با کشته شدن گروگان‌گیر و ۴ گروگان‌ به پایان رسید

چاپ کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی رهبر گروه موسوم به “دولت اسلامی” در این نشریه، دلیل حمله روز چهارشنبه به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو اعلام شده است.

گروگان‌گیر فروشگاه یهودی که با برادران کواشی ارتباط داشت از پلیس خواسته بود این دو برادر را رها کند.

پلیس فرانسه می گوید این مرد که نامش امدی کولیبالی ذکر شده روز پنجشنبه هم در جنوب پاریس یک مامور زن پلیس را کشته بود.
“تراژدی ملی”

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این حادثه را یک “تراژدی ملی” دانست. آقای اولاند مردم فرانسه را به هوشیاری فراخوانده و گفته “من از مردم می‌خواهم که متحد باشند، این بهترین اسلحه ما است.”

رئیس جمهوری فرانسه گفته است “ما باید نسبت به نژادپرستی سازش ناپذیر باشیم.”
فرانسوا اولاند گفته کسانی که متعصبانه مرتکب این کار شده‌اند ارتباطی با اسلام ندارند

آقای اولاند از حادثه گروگان‌گیری در فروشگاه یهودی به عنوان یک “اقدام یهودی‌ستیزانه” نام برد و گفت کسانی که متعصبانه مرتکب این کار شده‌اند ارتباطی با مذهب اسلام ندارند.

رئیس جمهوری فرانسه از مردم کشورش خواسته است که در “راهپیمایی اتحاد” که روز یکشنبه در برگزار می‌شود شرکت کنند.

گفته می‌شود که نخست‌وزیر بریتانیا، نخست‌وزیر اسپانیا و صدراعظم آلمان در این راهپیمایی در پاریس شرکت خواهند کرد.
عزای عمومی

روز پنجشنبه یک روز پس از حادثه حمله به دفتر مجله “شارلی ابدو” به احترام قربانیان این حادثه در فرانسه عزای عمومی اعلام شد. اما این روز هم پاریس روز آرامی را از سر نگذراند.

اوایل بامداد روز پنجشنبه گزارش شد در جریان تیراندازی در پاریس یک مامور زن پلیس زخمی شد و ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.

گزارش هایی از حمله به چند مسجد و تعدادی از اماکن متعلق به مسلمانان در فرانسه منتشر شد و خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که چند مسجد در دو شهر فرانسه هدف تهاجم افراد ناشناس قرار گرفته اما این حملات تلفاتی برجای نگذاشته است.

همزمان امامان بریتانیا با محکوم کردن حملات فرانسه اعلام کردند که چنین اتفاقی تکان دهنده‌ است. آنها گفته اندکه “هیچ چیز غیر اخلاقی تر، زشت‌تر و توهین آمیز تر از این نیست که با استفاده از نام حضرت محمد قتل انجام شود.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates