13.01.2015

در پی انتشار یادداشتی جنجالی علیه سپاه‌ پاسداران: دادستان علیه سایت «خبر‌آنلاین» اعلام جرم کرد

دیگربان: یک روز پس از تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به سایت «خبر‌ آنلاین» درباره انتشار یادداشتی علیه سپاه پاسداران٬ دادستان کل کشور علیه این سایت خبری اعلام جرم کرد.

سایت «خبر آنلاین» هفته گذشته در یادداشتی برخی فرماندهان سپاه را به «فساد» متهم کرده و نسبت به افزایش قدرت «بدون نظارت» این نهاد نظامی هشدار داده بود.

این یادداشت حذف شده با خشم محافظه‌کاران تندرو و رسانه‌های وابسته به سپاه مواجه شده و آن‌ها خواستار برخورد قضایی با عوامل انتشار این یادداشت هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد نیز در واکنش به این اعتراض‌ها و درخواست‌ها به دادن تذکر کتبی به مسئولان سایت «خبر‌ آنلاین» کفایت کرده است.

این تذکر کتبی با انتقاد حسین شریعتمداری٬ نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان هم مواجه شده و شریعتمداری هیات نظارت را متهم به برخورد «دوگانه» با رسانه‌ها کرده است.

دادستانی کل کشور نیز روز سه‌شنبه (۲۳ دی) اقدام به تشکیل پرونده قضایی برای سایت «خبر‌ آنلاین» به اتهام «تشویش اذهان عمومی» کرده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی٬ معاون قضایی دادستان کل کشور علت این اقدام دادستانی را برخورد «ضعیف» هیات نظارت بر مطبوعات با سایت «خبر آنلاین» اعلام کرده است.

وی گفته قطعاً قوه قضاییه اجازه نخواهد داد فضای مجازی کشور به محیط و بستری برای نشر «اکاذیب» و «تشویش» اذهان عمومی تبدیل شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates