16.01.2015

نصرالله: عضو ارشد حزب الله جاسوس اسرائیل بود

رادیوفردا: حسن نصرالله، برای نخستين بار گزارش های رسانه ای اخير را در اين مورد که يکی از مقامات حزب الله به مدت چند سال «جاسوس» اسرائيل بوده است، تاييد کرده اما گفته است در اين گزارش ها «عدم دقت» وجود داشته که «بايد تصحيح» شود.

دبيرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه تلويزيونی لبنانی الميادين که پنجنشبه بيست و ششم دی پخش شد، بر «موفقيت» حزب الله و «هوشياری» سازمانش در شناسايی و دستگيری اين فرد تاکيد گذاشت.

رسانه های لبنانی و عربی در رشته گزارش هايی که در هفته های اخير منتشر می شد، تاکيد داشتند فردی که سال ها فرماندهی عمليات خارج از لبنان برای حزب الله را برعهده داشت و همزمان رياست گارد محافظان حسن نصرالله بود، به خدمت موساد اسرائيل در آمده بود.

منابع خبری لبنانی و عربی به تازگی نوشته بودند اين «جاسوس» محمد شوربه، يکی از نزديک ترين مهره ها به حسن نصرالله بوده است.

اين گزارش ها مدعی بود محمد شوربه با فرماندهان سپاه پاسداران و مقامات ايران نيز ارتباط های گسترده کاری داشته است.

در گزارش اين رسانه ها آمده بود که محمد شوربه طراحی بسياری از عمليات برون مرزی حزب الله برای بمبگذاری در سفارت خانه ها و هدف های يهودی ديگر در نقاط مختلف جهان، بويژه در خاور دور را به اطلاع اسرائيل می رساند و مانع از عملی شدن آنها يا وارد شدن ضربات جدی به اين هدف ها می شد.

گزارش های رسانه های عربی و لبنانی مدعی بود، محمد شوربه در ماموريت های خود در خاور دور به خدمت موساد اسرائيل درآمد و به مدت چند سال، و دستکم حدود هشت سال، اين همکاری پنهان اطلاعاتی را ادامه داد.

بر اساس گزارش های يادشده، شوربه شمار ديگری از نيروهای حزب الله را نيز با خود به خدمت موساد درآورده بود و بدين ترتيب اسرائيل تيمی قوی در بالاترين سطوح حزب الله را در اختيار داشت.

اما تا پيش از مصاحبه جديد حسن نصرالله، حزب الله رسما به وجود چنين خبرچينی درميان کادر رهبری خود اشاره نکرده بود.

نصرالله در مصاحبه با الميادين گفت، اين مسئله ناخوشآيند که «نمی بايست اتفاق می افتاد» صورت گرفته و حزب الله درس عبرت را گرفته است.

درهمين حال نصرالله به نام اين «جاسوس» و زيان هايی که به حزب الله زده است، اشاره ای نکرد.

اسرائيل در برابر اين گزارش ها سکوت کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates