18.01.2015

سوابق نمایندگانی که با خشونت نطق علی مطهری را ناتمام گذاشتند

سحام: «علی مطهری» نماینده تهران صبح دیروز به هنگام قرائت نطق درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد حمله برخی نمایندگان قرار گرفت. به محض این‌که این نماینده شجاع درنطق خود درخصوص حصر موسوی و کروبی سخنانی را مطرح کرد، با شعارهای نمایندگان تندرو از جمله مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه گر و مرگ بر منافق و … مواجه شد. دراین بین، برخی همکارانش به سمت او حمله ور شدند با حمله و درگیری خواستند مطهری را از تریبون به پایین بکشند. به گزارش کلمه، خبرگزاری‌های وابسته به جریان دروغ البته این خبر را این‌گونه توصیف کردند که آن‌ها می‌خواستند مطهری را دعوت کنند! که از تریبون پایین بیاید اما او نپذیرفت و در نتیجه رفتارش باعث درگیری شد!!

در شرایطی که حدود یک‌سال تا انتخاباتی باقی‌مانده که درآن قرار است این نمایندگان بار دیگر خود را به محک رای مردم بگذارند، معرفی چهره‌هایی کمتر شناخته شده از نمایندگان مهاجم به علی مطهری، می تواند به شناخت بیشتر مردم از آنها کمک کند. از این رو شاید بد نباشد اندکی در مورد سابقه سیاسی و مواضع تعدادی از این افراد بدانیم:
۱- فتح‌الله حسینی؛ سردار زمین خوار و دست های آلوده به خون

حسینی نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب است که درحین نطق علی مطهری با او به صورت فیزیکی درگیر شد. در اسفند ۹۲، حسینی همراه با نمایندگانی که با روی کارآمدن دولت روحانی به یک‌باره احساس خطر کرده بودند، طرح استیضاح چندین وزیر را کلید زدند. به گفته حسینی، طرح استیضاح وزیرآموزش و پرورش توسط او تهیه و به مجلس ارائه شد. حسینی هم‌چنین جزو نمایندگانی است که در موضوع هسته ای فشار زیادی به دولت روحانی وارد کردند.

پس از انتخاب حسینی به نمایندگی، نامه بلندی از سوی هم‌شهریان‌اش خطاب به او منتشر شد که دراین نامه از او خواسته شده بود در مورد برخی مسائل توضیح دهد: «سردار آیا مردم می‌دانند که چرا رخت سفر بستید و از زادگاه‌تان کوچ کردید و به پایتخت رفتید؟! چگونه شد که به قول خودتان از خیر سیاه چادرنشینی گذشتید و به کاخ نشینی عادت کردید؟! آیا می‌دانند که در دعوای بر سر نوبت آب به زندگی «اسدی» پایان دادید و بهایش را برادر مرحوم‌تان پرداخت که خون‌اش به ناحق و به‌خاطرخطای شما ریخته شد؟! البته سردار شما عادت دارید که دیگران را گرو نان و ماست گذاشته و از آنان مایه بگذارید! از ۲۸۰ هکتار زمین‌های مرحوم «امیراحتشامی» در قصرشیرین چه خبر؟! ناز شست‌ات که چه زیرکانه آن‌ها را بالا کشیدی و با شاکی شدن مردم برادر و پدرتان را عامل آن دانستید. سردار دیدیم که چگونه برخلاف شعارهای تبلیغاتی دوره قبل‌تان هیچ حقی را ناحق ننمودی!!! ایها الناس آیا پرونده‌های زمین خواری سردار را پیگیری کرده اید؟! راستی سردار مردم چقدر از زمین خواری‌هایت باخبر و آگاهند؟! دیگر چه سردار بازهم از فتوحاتت بگوییم؟!»
عزیز الله اکبریان؛ از فرماندهی سپاه و بسیج تا دروغ پردازی درباره برداشتن حجاب از سر دختران

اکبریان نماینده کرج در مجالس هشتم و نهم، از جمله کسانی بوده که درهنگام نطق علی مطهری را از روی سن به پایین هل داده است. اکبریان یک فرد نظامی است و تحصیلات او نیز درحوزه نظامی است. سوابق کاری او؛ مدیریت کل عملیات بازرسی نیروی مقاومت بسیج، فرماندهی سپاه شهریار و شهر قدس، فرماندهی سپاه سیدالشهدا اسلام‌شهر و منطقه ۱۸ تهران، فرماندهی سپاه ناحیه شرق تهران، فرماندهی سپاه ناحیه کرج، مدرس دانشگاه امام حسین است.

Azizollah-Akbarian-saham-news

عزیز اکبریان درآبان ۹۳ درجلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیرپیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری انتقادات تند و پراز دروغی مطرح کرد. او هم‌راستا با جمعی از نمایندگان تلاش کردند که دولت حسن روحانی را درانتخاب وزیرعلوم دچار بحران کنند.

او در نطق خود در مخالفت با نیلی احمد آبادی سومین وزیرعلوم پیشنهادی دولت گفت: ما به فرجی‌دانا رأی دادیم ولی استیضاح وی را هم امضا کردیم زیرا با کسی تعارف نداریم، زمانی احساس کردیم فرجی‌دانا می‌تواند از شرایط جولان‌گاه احزاب بودن دانشگاه جلوگیری کند ولی نکرد. /همکار سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم./ آقای نیلی‌احمدآبادی! شما خود را پاسدار معرفی کردید. من هم پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. ولی اگر حتی یک بسیجی درکنار شما خوابید باید قدر بسیجی را می‌دانستید./ ‌آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از این‌جا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

اما چیزی نگذشت که دروغ بودن ادعای حجاب برداشتن از سر دختران برای همه معلوم شد.
جواد کریمی قدوسی؛ از دروغ سازی درباره قتل ستار بهشتی تا اتهام جاسوسی فقهی! به روحانی

کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در دوره هشتم و نهم است. او با کمک چند نفر دیگر فرزند شهید مطهری را از روی سن به پایین پرت کرده اند. او نیز یک فرد نظامی است که در سابقه اش، فرماندهی بسیج خراسان رضوی دیده می‌شود. او توسط گروه‌های اصول‌گرای مشهد متهم شده زمانی که فرماندهی بسیج را به عهده داشته است درفعالیت‌های انتخاباتی غیرمجاز مانند توزیع فهرست‌های انتخاباتی در پایگاه‌های بسیج نقش داشته است.

کریمی قدوسی چند روز پیش از روز انتخابات سال ۹۲ خواستار رد صلاحیت حسن روحانی شده بود. با آغاز به کار دولت یازدهم، جواد کریمی قدوسی، همواره در صف اول مخالفان عملکرد این دولت محسوب شده است. برخی خبرگزاری‌ها، ازجمله دلایل این رفتار قدوسی را مخالفت وی با استانداران پیشنهادی وزارت کشور برای استان خراسان رضوی در زمان دولت جدید می‌دانند که موجب مخالف‌ خوانی قدوسی شده است. درنخستین سالگرد آغاز به کار دولت یازدهم، کریمی قدوسی در اظهارنظری روحانی را متهم به «دادن اطلاعات مهم فقهی به انگلستان» کرد. کریمی قدوسی یکی از چهره‌های شاخص همایش «دلواپسیم» بود که در نقد سیاست‎های هسته‎ای دولت برگزار شد.

وی در۵ تیر در مهدیه مشهد دولت یازدهم را به براندازی متهم کرد و گفت «رمزگشایی از شعار اعتدال امر مهمی است چرا که اعتدال پوششی برای براندازی نظام است.» و«اسرار پشت صحنه جریان اعتدال چیزی است که هم اکنون ما به چشم می‌بینیم و اگر جریان اسفناک فتنه اتفاق افتاده است، هم اکنون شعار اعتدال با هدف براندازی نظام، عناصر فتنه‌گر را به مناصب حکومتی گمارده‌اند.»

او در مورد قتل ستار بهشتی مدعی شد که قتل این وبلاگ‌نویس کار جریان فتنه است. وی پس از اظهارات علی مطهری درباره حصرخانگی مهدی کروبی و میرحسین موسوی هم خواستار بررسی مجدد اعتبارنامه علی مطهری شد. وی هم‌چنین به علی مطهری گفته که موضع گیری‌هایش نشان می دهد«با این‌که از خانواده شهید است، بصیرت و تحلیل ندارد.»
ابراهیم آقامحمدی؛ نماینده سابقه دار در ایجاد درگیری و هوچی گری

آقامحمدی نماینده خرم آباد نیز جزو کسانی بود که در مجلس با علی مطهری نماینده تهران برخورد فیزیکی کرد. او قبل از این نیز سابقه رفتارهای خشونت آمیز در مجلس داشته است.

مهرماه امسال اختلاف آقا محمدی با پیرموذن بر سر نطق ۵ دقیقه ای در رسانه‌ها منتشر شد، درجریان این درگیری آقامحمدی قصد داشت پیرموذن را از روی سن به پایین پرتاب کند که با وساطت محمدرضا باهنر از این اتفاق جلوگیری شد.

آقامحمدی در اردیبهشت ماه سال ۹۳ نیز هنگام سوال نمایندگان محافظه کار از محمد جواد ظریف داد و بیداد راه انداخت و بر سر نمایندگانی که از ظریف حمایت می کردند، فریاد کشید.
محمدحسن ابوترابی‌فرد؛ رئیس قانون شکن

نایب رئیس مجلس نیز که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در میانه صحبت‌های آقای مطهری زنگ تعطیلی جلسه علنی مجلس را به صدا درآورد و به این ترتیب اجاره سخن گفتن به او نداد.

او با نقض قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، نقش اصلی را درحمایت از هوچی گران و برهم زنندگان مجلس در یک‌شنبه سیاه ۲۱ دی ماه داشت.
دیگر نمایندگان مهاجم به علی مطهری

از دیگر نمایندگانی که روزیک‌شنبه از ایراد نطق علی مطهری درمجلس جلوگیری کردند می تواند از علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر، ناصر سودانی، سید محمود نبویان، نادر قاضی‌پور، صفرنعیمی رز، حسین‌علی حاجی دلیگانی، فرهاد رشیدی و مهدی موسوی‌نژاد نام برد. این افراد با جمع شدن پای تریبون مجلس و سر دادن شعار«مرگ بر فتنه‌گر» خواهان پایان نطق مطهری شدند و نگذاشتند این نماینده مردمی از حق قانونی خود برای اظهارنظر درهمه امور کشور بهره مند شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates