06.02.2015

مهدی طباطبایی٬ نماینده سابق مجلس: سخنان احمد جنتی خسارات زیادی به نظام زده است

دیگربان: مهدی طباطبایی٬ نماینده سابق مجلس به امامان جمعه و نمایندگان علی خامنه‌ای در استان‌ها توصیه کرده بین خود و مردم دیوار نکشند و از ایراد خطبه‌های «غرض‌ورزانه» خودداری کنند.

آقای طباطبایی گفته در اکثر خطبه‌های نماز جمعه بیشتر مسائل «ضد اخلاقی» مطرح می‌شود تا مسائل «اخلاقی.»

وی این سخنان را در واکنش به برخی خطبه‌های نماز جمعه احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان بیان کرده و گفته سخنان جنتی همیشه برای نظام «هزینه» داشته است.

طباطبایی افزوده نظام به خاطر بسیاری از سخنان احمد جنتی «خسارت» دیده است و به خصوص آن بخش از سخنان دبیر شورای نگهبان که در مقطع انتخابات ریاست جمهوری ایراد شده بود.

وی افزوده شورای نگهبان باید نگهبان نظام باشد، اما وقتی آقای جنتی مطلبی «نپخته» را از تریبون نماز جمعه می‌گوید طبیعی است که اعتراض مردم را در پی داشته باشد.

طباطبایی افزوده که سخنان «نپخته و خام» جنتی به پای شورای نگهبان نوشته می‌شود و در شان وی نیست که در خطبه‌های نماز جمعه از مردم بخواهد روزی یک وعده غذا بخورند.

این استاد اخلاق با طرح این پرسش که «مردم تا کی تاوان کلمات ناشایست خطبا را بدهند؟» گفته «سوال من از آیت‌الله جنتی این است که این چه منطقی است که ایشان هر حرفی که به ذهن شان می‌رسد بدون در نظر گرفتن حواشی و تبعات آن می‌فرمایند و بعد هم می‌گویند مردم مقاومت کنند.»

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تبریک مرگ پادشاه عربستان از سوی جنتی در خطبه‌های نماز جمعه هم گفته «کجای سیاست و کشورداری می‌گوید برای مرگ یک حاکم در کشوری دیگر تبریک بگوییم.»

به گفته وی بسیاری از کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند چیز تازه‌ای در حوزه «دین» و «سیاست» به دست نمی‌آورند چراکه در این خطبه‌ها مسائل «ارزشمندی» مطرح نمی‌شود.

این استاد اخلاق اضافه کرده در خطبه‌ها باید جنبه دینی و تقوایی مباحث رعایت شود و مردم به سوی دین خدا سوق داده شوند نه اینکه خطبه‌ها باعث «انحراف» مردم شود.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به امامان جمعه گفته باید بیشتر در میان مردم باشند و میان خود با مردم دیوار نکشند.

براساس اعلام مقام‌های مسئول در حال حاضر در بیش از ۷۰۰ شهر ایران هر هفته از سوی نمایندگان علی خامنه‌ای نماز جمعه برگزار می‌شود.

مهم‌ترین محور‌های خطبه‌های نماز جمعه٬ همه هفته از سوی ستاد اقامه نماز جمعه در قالب بولتنی در اختیار امامان جمعه قرار می‌‌گیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates