17.02.2015

“ممنوع‌البیان و تصویری” محمد خاتمی، با کدامین مبنای قانونی؟

رادیوفرانسه: سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، یک بار دیگر نسبت به ممنوعیت انتشار اظهارات یا تصویری از محبوبترین رئیس جمهوری در نظام اسلامی ایران، محمد خاتمی، تأکید کرد.
گفت‌وگو با رضا علیجانی-تحلیلگر مسائل سیاسی ایران
گوش کنید (07:08)

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز دوشنبه ٢۶ بهمن، با بیان اینکه رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطلبی از رئیس دولت اصلاحات منعکس نمایند گفت: این دستور همچنان به قوت خود باقی است.

این مقام قوه قضائیه همچنین به رسانه‌ها نسبت به انتشار تصویر یا اظهارات رئیس دولت اصلاحات هشدار داد و گفت: اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل نماید با آن رسانه برخورد خواهد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، در توضیح دستوری که طی هفته‌های اخیر به رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت درج نام و تصویر محمد خاتمی ابلاغ شده است، متذکر شد: در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آنها تصمیم گرفته یا قوه قضائیه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می کند، دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.

معاون اول دستگاه قضائی جمهوری اسلامی افزود: در مورد فرد مورد نظر (منظور محمد خاتمی) نیز دستور داده شده که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب او را منعکس و منتقل کنند؛ این دستور همچنان به قوت خود باقی است.

اظهارات این مقام قوه قضائیه در حالی عنوان می شود که تاکنون هیچگونه حکم یا دستوری مبنی بر محکومیت محمد خاتمی، رئیس جمهوری دوران اصلاحات صادر نشده و وی در هیچ دادگاهی مورد محاکمه قرار نگرفته است.

برخی از جناح‌های تندروی نزدیک به حاکمیت، محمد خاتمی را به طرفداری از جریان (به گفته آنان) “فتنه” و همراهی او با جنبش مردمی موسوم به “جنبش سبز” متهم می‌کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates