17.02.2015

ایران ‘بزرگترین هدف حملات تازه سایبری آمریکا’

بی‌بی‌سی: گزارش تازه یک شرکت امنیت اینترنتی حاکی است دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا راهی برای نصب دائمی تجهیزات تجسسی و خرابکاری در کامپیوترها و شبکه‌های اطلاعاتی ده‌ها کشور از جمله ایران و روسیه یافته‌اند.

شرکت روسی کاسپرسکی در گزارش تازه‌اش می‌گوید گروهی که امکاناتی شبیه به آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار دارد، از طریق نصب نرم‌افزارهای مخفی در هارددیسک تولیدی شرکت‌های بزرگی مانند وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگِیت، راه تجسس در کامپیوترهای مورد استفاده در بسیاری از کشورهای جهان را برای خود هموار کرده است.

کاسپرسکی می‌گوید کامپیوترهای شخصی آلوده به دست کم یک نرم افزار جاسوسی را در ۳۰ کشور جهان شناسایی کرده است.

به گزارش این شرکت ایران آلوده‌ترین کشور است که کامپیوترها و شبکه‌های آن در بخش‌های اقتصادی، دیپلماتیک و انرژی و همین طور موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و مخابرات هدف قرار گرفته است.
ارتباط با استاکس‌نت

کاسپرسکی به صراحت نامی از کشور مسئول حملات سایبری نبرده، اما گفته است که که این حملات با بدافزار استاکس‌نت که تجهیزات غنی‌سازی ایران را هدف قرار داد، مرتبط است.

استاکس‌نت بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌تر با اسم رمز “بازی‌های المپیک” بود که مشخص شد توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده است.

به گزارش کاسپرسکی بعد از ایران، بیشترین آلودگی سایبری در کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، چین، مالی، سوریه، یمن و الجزایر دیده شده است.

رویترز گزارش داده که یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به این خبرگزاری گفته یافته‌های کاسپرسکی صحیح است و این برنامه‌های جاسوسی در آژانس به اندازه استاکس‌نت ارزشمند شناخته می‌شود.

یک مامور سابق اطلاعاتی آمریکا هم در گفت‌وگو با رویترز تایید کرده که آژانس امنیت ملی آمریکا به فن‌آوری پنهان کردن بدافزار جاسوسی در هارددیسک‌ها دست یافته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates