21.02.2013

وجود دانشجویان «ستاره‌دار» رسما تایید شد

رادیوفرانسه: یک مقام مسوول در جمهوری اسلامی برای اولین در این کشور، وجود «دانشجویان ستاره‌دار» را تایید کرد.
دانشجویان ستاره‌دار به دانشجویانی اطلاق میشود که علی‌رغم داشتن صلاحیت علمی و موفقیت در آزمون های درسی، به دلایل سیاسی از ادامه تحصیل در آموزش عالی جمهوری اسلامی منع میشوند.

امروز رییس سازمان سنجش با رد «این مباحث که دانشجوی ستاره‌دار زیاد شده است»، اظهارکرد: «با توجه به آمار سازمان سنجش تعداد دانشجویان ستاره‌دار تغییر نکرده است.»

اظهارات این مقام مسوول ارشد در حالی است که پیش از این تمامی مقامات جمهوری اسلامی وجود چنین طرح و «ستاره دار» شدن دانشجویان را تکذیب میکردند.
دکتر ابراهیم خدایی امروزاما، با تایید وجود دانشجوی ستاره‌دار گفت: از بعد از انقلاب اسلامی در کلیه دوران استعلام برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی وجود داشته است.
وی با بیان اینکه استعلام از وضعیت پذیرفته‌شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی از نهادهای اطلاعاتی،‌ کمیته انضباطی دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی انجام می‌شود، اظهارکرد: بر اساس نتایج این استعلام‌ها پذیرفته‌شدگان می‌توانند با تعهد یا بدون آن ادامه تحصیل دهند.
خدایی در ادامه این نکته که «در برخی دولت‌ها دانشجوی ستاره‌دار وجود نداشته» را رد کرد و این اظهارنظرها را غیرمنصفانه خواند.

این ادعا در حالی است که در میانه مناظره های انتخاباتی محمود احمدی نژاد مدعی شد این طرح در زمان محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران به اجرا گذاشته شده و او بوده که این طرح را متوقف کرده است.
رییس سازمان سنجش جمهوری اسلامی افزود: استعلام از وضعیت دانشجویان قانون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ربطی به دولت‌ها ندارد.
رییس سازمان سنجش ادامه‌داد: به عنوان مثال از تعداد 11 هزار پذیرفته شده دوره دکتری 91 حدود 32 تن به عنوان دانشجوی ستاره‌دار معرفی شدند که آنان نیز درخواست تجدیدنظر کرده‌اند بنابراین روند تعداد دانشجویان ستاره‌دار افزایشی نداشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates