25.02.2015

دفاع آملی لاریجانی از قصاص و مبارزه با فساد

خودنویس: رییس قوه قضاییه در سخنانی عملکرد قوه قضاییه را در مبارزه با فساد مالی موفقیت‌آمیز دانست. وی همچنین با دفاع از «قصاص» گفت قصاص «حق است» و در قانون هم به این «حق» تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری «فارس [2]» صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه امروز عملکرد قوه قضاییه را در مبارزه با فساد مالی موفقیت‌آمیز دانست و گفت: «در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، قوه قضاییه خیلی ایستادگی کرد.»

او افزود:« درهنگام شروع رسیدگی به پرونده سه هزار میلیارد تومانی گفته می‌‌شد که قوه قضاییه توان رسیدگی به این پرونده را نداردو خودش آلوده است.»

وی با تاکید بر این که قوه قضاییه علی‌رغم همه فشارها به این پرونده رسیدگی کرد گفت: «بخشی از این پرونده هنوز مفتوح مانده و بخشی دیگر هنوز تحت رسیدگی است.»

لاریجانی در پایان هم مدعی شد که «در عرصه سیاسی، مفاسد اجتماعی، برخورد با اشرار و متجاوزین قوه قضائیه کارنامه بسیار خوبی دارد.»

گفتنی است در پرونده «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» نام برخی از مسوولان حکومتی، نمایندگان مجلس و مدیران بانکی مطرح ششد که در این میان تنها مه‌آفرید خسروی اعدام شد.

پرونده اختلاس بزرگ در رسانه‌های ایران و خارج از ایران بازتاب های گسترده‌ای داشت. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران آن زمان در یک سخنرانی گفت «موضوع را این قدر کش ندهند.»

دفاع آملی لاریجانی از قصاص

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود «قصاص را یک حق دینی» عنوان کرد و گفت: «حالا مدام به دنبال تشکیل کمپین ضد اعدام هستند اگر اهل دقت باشیم بسیاری از هجمه‌ها علیه قوه قضائیه به همین دلیل است.»

صادق آملی لاریجانی اظهار داشت: «دستگاه قضایی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و امروز هجمه‌هایی که به دستگاه قضایی در دنیا صورت می‌گیرد به این دلیل است که دستگاه قضا به عنوان رکن جمهوری اسلامی پای نظام ایستاده است.»

رئیس قوه قضاییه ایران گفت نزاع ها و دعواهای حقوق بشری از خارج از کشور هر روز علیه دستگاه قضایی بیشتر می شود.

وی گفت: دلیل این حمله‌ها احساس مسوولیتی است که دستگاه قضا در برابر اهداف جمهوری اسلامی ایران دارد.

دستگاه‌های اجرایی تحت نظارت قوه قضائیه هستند

آملی لاریجانی در پایان سخنان خود هم گفت که دستگاه‌های اجرایی تحت نظارت قوه قضائیه هستند.

وی گفت: «از لحاظ قانون اساسی وظایف دستگاه قضایی روشن است دستگاه‌های اجرایی تحت نظارت دستگاه قضایی قرار دارند.»

رئیس قوه قضائیه افزود: «دستگاه قضایی وظایف مهمی را هم از لحاظ قانونی و هم جهانی دارد.. دستگاه قضایی صرفاً به دنبال احقاق حق نیست بلکه رکن مهمی از نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که یک راه نو در دنیای امروز محسوب می‌شود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates