11.03.2015

مطهری پس از کتک خوردن:‌ شمه‌ای از تدبیر دولت یازدهم را درک کردم

خودنویس: علی مطهری پس از آن‌که در شیراز هدف ضرب و شتم قرار گرفت، نوشت که یاد سخن روح‌الله خمینی و پدرش مرتضی مطهری درباره آزادی فعالیت گروه‌های مخالف افتاده و تاسف خورده است.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که روز دوشنبه ۱۸ اسفند به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، برای سخنرانی به این شهر رفته بود، مورد حمله و ضرب و شتم گروهی ۳۰ تا ۴۰ نفره قرار گرفت و به یک کلانتری پناه برد.

وی روز سه‌شنبه با نوشتن بیانیه‌ای، ماجرا را چنین شرح داد: «ساعت ۵/۴ بعدازظهر روز دوشنبه ۱۸ اسفند وارد فرودگاه شیراز شدم. طبق معمول چند تن از دانشجویان دعوت‌کننده به استقبال آمدند و از سالن فرودگاه خارج شدیم. دیدم آنها اصرار دارند که با یک تاکسی زردرنگ برویم. ظاهراً متوجه شده بودند که عده‌ای می‌خواهند آسیب برسانند، می‌خواستند خودروی ما شناسایی نشود».

مطهری ادامه داد: «حدود صد متر که جلو آمدیم دیدم عده‌ای بین سی تا چهل نفر روبروی ما هستند و یک نفر خود را روی کاپوت خودرو انداخت. راننده به هر زحمتی بود او را رد کرد ولی کمی جلوتر سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی بود که به سمت ما می‌‌آمد. شیشه عقب و شیشه‌های دو طرف خودرو کاملا خرد و پودر شد و ذرات آن به سر و صورت و دست ما پاشید و برخی فرو رفت. گاز فلفل هم سلاح دیگر آنها بود که از نزدیک استفاده کردند و حدود یک دقیقه نفسم بند آمده بود».

وی با ذکر این‌که «اگر یکی از آن ضربات آجر و سنگ به من اصابت کرده بود معلوم نبود که اکنون زنده بودم»، نوشت که «ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند» و ادامه داد: «راننده به هر ترتیب بود از میان آنها گریخت اما آنها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و باز سنگ و اشیاء دیگر و دشنام‌های ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمد. راننده ناچار وارد کلانتری ۲۰ گل‌سرخ  شیراز شد. ما خیال می‌کردیم الان نیروهای کلانتری این افراد را بازداشت می‌کنند ولی دیدیم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و فقط از ورود آنها به کلانتری جلوگیری کردند».

علی مطهری تاکید کرد: «ظاهراً یک اصل پذیرفته شده بود که این افراد که از تجهیزات‌شان مانند موتورهای سنگین و گاز فلفل معلوم بود از کجا دستور گرفته‌اند در این گونه کارها آزادند و کسی حق مزاحمت برای آنها ندارد مگر این که فرد مورد تهاجم از شدت ضربات از دنیا برود».

وی گفت که از اقدام مقامات ارشد آن کلانتری ناامید شده و ادامه داد: «به امید مسوولان اجرایی استان بودم که آنها با دستور مناسب، آن اراذل را بازداشت و راه برگزاری مراسم را هموار و اینجانب را تحت‌الحفظ به دانشگاه ببرند. اما از تماس‌هایی که گرفته می‌شد فهمیدم که آنها درست برعکس عمل می‌کنند یعنی اولا همت و تصمیم اصلی آنها این است که به هر ترتیب شده آن جلسه سخنرانی دارای مجوز برگزار نشود و ثانیا هیچ کاری به کار مهاجمان نداشتند و آنها برای هر اقدامی آزاد بودند. اینجا بود که شمه‌ای از تدبیر دولت یازدهم را درک کردم».

مطهری آن‌گونه که خود می‌نویسد، در راه بازگشت بی‌اختیار به یاد سخن خمینی افتاد که گفته بود: «در جمهوری اسلامی حتی کمونیست‌ها آزادند که حرف خود را بزنند» و سخن پدر خودش مرتضی مطهری که گفته بود: «در جمهوری اسلامی حتی احزاب غیراسلامی می‌توانند فعالیت داشته باشند مشروط به این که با تابلوی خودشان فعالیت کنند» و تاسف خورده است!

به گفته علی مطهری، مهاجمین مجهز به موتور سنگین و اسپری فلفل برای وی که فرزند مرتضی مطهری با لقب معلم شهید انقلاب است، از فحش حرام‌زاده استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه نوشت: «به رئیس جمهور محترم عرض می‌کنم فکری به حال استان فارس بکنند و البته نتیجه بده و بستان در معرفی وزیر کشور به مجلس بهتر از این نمی‌شود و این حوادث نتیجه آن تصمیم غلط است».

استاندار فارس: اگر مطهری به دانشگاه می‌رسید…

سید‌محمد احمدی استاندار فارس عصر سه‌شنبه در شورای اداری این استان اظهار کرد: «اگر آقای مطهری به محل سخنرانی می‌رسید با توجه به جوی که در آنجا حاکم بود، امکان بروز حوادث بسیار ناگوارتری وجود داشت».

وی ادامه داد: «شورای تامین شهرستان شیراز به دلیل مشکلات موجود در دانشگاه شیراز از چندی قبل اعلام کرده بود که برگزاری سخنرانی علی مطهری به صلاح نیست اما این نماینده مجلس و برگزار‌کنندگان این سخنرانی به این موضوع توجه نکردند».

احمدی ادامه داد: «ما از طریق فرماندار جهرم که رابطه دوستی با آقای مطهری دارند، از ایشان خواسته بودیم که برای این سخنرانی به شیراز نیایند و این سفر را با چند روز تاخیر انجام دهند، ظاهرا ابتدا ایشان پذیرفته بودند اما بعد اعلام می‌کنند که باید از طرف دانشگاه نیز اعلام شود».

این در حالی است که علی مطهری در بیانیه‌اش نوشته است که هیچ اطلاعی درباره احتمال بروز مشکل امنیتی به وی داده نشده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates