22.02.2013

احمد سالک٬ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: دریافت بودجه از سوی ۱۶۱ دستگاه تبلیغاتی

دیگربان: احمد سالک٬ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از وجود ۱۶۱ «دستگاه تبلیغاتی» در ایران خبر داد که بدون اینکه نظارتی بر عملکردشان وجود داشته باشد٬ «بودجه» دریافت می‌کنند.

آقای سالک در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است در برخی موارد «مسئولان» این دستگاه‌های تبلیغی مشخص نیستند و بدون نظارت٬ تنها به آن‌ها بودجه پرداخت می‌شود.

وی در عین حال از «موازی‌کاری»٬ عملکرد «ضعیف» و انجام امور «تکراری» از سوی این دستگاه‌ها انتقاد کرده است.

سالک درباره میزان بودجه اختصاص یافته به این دستگاه‌ها نیز گفته است: «اکنون حضور ذهن ندارم اما بودجه فرهنگی که سال گذشته زیر دست آقای مشایی پخش شد، ۱۵ هزار میلیارد بود.»

به گفته این نماینده مجلس٬ در حال حاضر متولی امور مساجد در ایران، بیش از ۷ دستگاه است و مسئله «عفاف و حجاب» هم در کشور ۲۶ متولی دارد.

اختصاص بودجه‌های بی‌حساب و کتاب به بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌ها در جمهوری اسلامی رویه تازه‌ای نیست.

فارغ از سازمان‌ها و نهادهای کوچک٬ هیچ نظارتی بر عملکرد و میزان دخل و خرج سازمان‌های بزرگی که معمولا زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی هم اداره می‌شوند و دارای بودجه‌های هنگفت و درآمدهای میلیاردی هستند٬ وجود ندارد.

این سازمان‌ها خود را موظف به پاسخگویی به هیچ نهاد و فردی جز رهبر جمهوری اسلامی نمی‌دانند.

آقای سالک در بخش دیگری از اظهارات خود درباره لزوم استفاده از «پتانسیل‌های بین‌المللی» برای صدور اسلام نیز گفت: «در سال‌های دور با رؤسای سرخ‌پوستان که عشیره‌ای نیز هستند در تهران به گفت‌ وگو نشستیم… رئیس سرخ‌پوستان گفت من خداپرست شدم٬ اما شورایی داریم که اگر این شورا تسلیم حرف‌های بنده شوند فردا ۵۰۰ هزار نفر سرخ پوست بولیوی را به جای خورشیدپرستی به خداپرستی دعوت می‌کنیم.»

وی افزود: «در اینجا سوال دیگر مطرح است که تاکنون چند تا سرخ‌پوست را توانسته‌ایم به سمت خودمان جذب کنیم؟ ما چقدر از آن {پتانسیل‌ها} بهره‌برداری کرده‌ایم؟»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates