15.03.2015

پلیس: اگر کسی اطلاعی در مورد اسیدپاشی اصفهان دارد، به ما خبر دهد

بی‌بی‌سی: محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ایران امروز ۲۴ اسفندماه در مورد حملات اسیدپاشی اصفهان گفته است: “مجددا تقاضا داریم که اگر کسی اطلاعاتی در این خصوص دارد، آن را به ما بدهد.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای مقیمی با اشاره به اینکه بحث اسیدپاشی اصفهان در اولویت برنامه معاونت مبارزه با جرایم جنایی است، گفت: “یقین داریم که این موضوع منجر به کشف خواهد شد.”

به گفته این مقام پلیس ایران، اطلاعاتی در خصوص این پرونده جمع آوری شده و بررسی‌ها ادامه دارد.

از زمان انتشار گزارش ها در مورد اسیدپاشی‌ها در اصفهان، مقامات رسمی ایران چند بار از شناسایی متهم یا متهمان اصلی خبر دادند، ولی تاکنون کسی دستگیر نشده است.

گزارش های اسیدپاشی به زنان در اصفهان از اواسط مهرماه سالجاری منتشر شد و در نهایت، مقامات پلیس این شهر روز ۲۴ مهرماه چهار مورد اسیدپاشی را تایید کردند و از “اقدامات امنیتی” برای شناسایی عاملان این حمله‌ها خبر دادند.

به نقل از قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان گزارش شده بود که دو مرد موتورسوار عامل این حمله‌ها بوده‌اند.

در اعتراض به این حملات، در تهران و اصفهان تجمع های اعتراضی برپا شد.

مقامات رسمی با انتقاد از رسانه‌ها، کسانی را که بر اخبار اسیدپاشی تمرکز کرده یا در صدد برگزاری اعتراض عمومی به آن بر آمده‌ بودند، متهم کردند که با انتساب این عمل به “آمران به معروف و ناهیان از منکر”، ایجاد شبهه کرده‌اند.

برخی از منابع حکومتی حتی از ارتباط اسیدپاشی اصفهان با خارج از کشور سخن گفتند، هر چند دقیقا به کشور یا گروه خاصی اشاره نکرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates