23.02.2013

علی‌اکبر ولایتی مشاور علی خامنه‌ای: نامه به مرسی در واکنش به نامه اصلاح‌طلبان بود

دیگربان: علی‌اکبر ولایتی مشاور علی خامنه‌ای می‌گوید نامه ۱۷ «اندیشمند» ایران به محمد مرسی٬ در واکنش به نامه گروهی از اصلاح‌طلبان خارج از ایران به رئیس جمهوری مصر نوشته شده است.

آقای ولایتی روز شنبه (پنجم اسفند) به «خبرگزاری دانشجو» گفته اصلاح‌طلبان در نامه خود به مرسی توصیه کرده‌اند الگوی انقلاب اسلامی ایران را دنبال نکند و دین را در سیاست دخالت ندهد.

وی افزوده از آنجا که این نامه با استقبال رسانه‌های بیگانه مواجه شد و چنین القاء می‌کرد که نویسندگان آن «روشنفکر» و حامیان جمهوری اسلامی «متحجر» هستند٬ نامه ۱۷ نفره به مرسی داده شد.

ولایتی با تائید پاسخ منفی محمد مرسی به این نامه٬ گفته این ۱۷ نفر «وظیفه» داشته‌اند چنین نامه‌ای بنویسند.

اواخر بهمن ماه امسال رسانه‌های مصر و ایران از ارسال چنین نامه‌ای به محمد مرسی و پاسخ منفی و صریح رئیس جمهوری مصر به توصیه‌ها و پیشنهاد‌های مطرح شده در آن خبر دادند.

از آنجا که تعدادی از امضاء‌کنندگان نامه یادشده به خامنه‌ای نزدیک هستند٬ برخی در واقع آن را نامه وی قلمداد کردند که پس از مدتی اعلام شد رهبر جمهری اسلامی در تهیه این نوشته «دخالتی» نداشته است.
علی اکبر ولایتی٬ غلامعلی حدادعادل٬ علیرضا مرندی٬ فرهاد رهبر و محمد رضا مخبر دزفولی از جمله امضاء‌کنندگان این نامه بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates