07.04.2015

سپاه پاسداران از مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران قدردانی کرد

بی‌بی‌سی: محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مذاکره کنندگان هسته ای “تا به امروز توانسته اند از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کنند” گفت: “ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش های صادقانه و مجاهدت های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می کنند”.

روابط عمومی سپاه، امروز سه شنبه ۱۸ فروردین گزارش داد که آقای جعفری این اظهارات را در حاشیه همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “در پاسخ به برخی از ابهامات مطرح شده پیرامون بیانیه اخیر هسته‌ای” بیان کرده است.

سرلشکر جعفری افزود: “مطمئن هستیم همان‌گونه که رئیس محترم جمهور و وزیر محترم امور خارجه و اعضای برجسته این تیم به صراحت مطرح کردند، خط قرمز ما علاوه بر پذیرفتن حق چرخه غنی سازی هسته ای و تحقیق و توسعه در این حوزه، لغو همه تحریم های مرتبط به عنوان نقطه مرکزی مطالبات ملت ایران است.”

فرمانده سپاه، در عین حال تاکید کرده است که “بی صداقتی و عدم پایبندی آمریکایی ها به تعهدات و عدم اعتماد به آنها، مسیر سختی را برای آینده این جهاد دیپلماتیک ترسیم می کند”.

مطمئن هستیم همان‌گونه که رئیس محترم جمهور و وزیر محترم امور خارجه و اعضای برجسته این تیم به صراحت مطرح کردند، خط قرمز ما علاوه بر پذیرفتن حق چرخه غنی سازی هسته ای و تحقیق و توسعه در این حوزه، لغو همه تحریم های مرتبط به عنوان نقطه مرکزی مطالبات ملت ایران است
فرمانده سپاه پاسداران

ایران و کشورهای گروه ۱+۵، پنج روز پیش با صدور بیانیه ای در شهر لوزان سوئیس اعلام کردند که بر سر چارچوب راه هایی برای حل اختلافات موجود در مورد برنامه هسته ای ایران به تفاهم رسیده اند.

این تفاهم، مورد حمایت صریح تعدادی از مقام های جمهوری اسلامی از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت نسبی تعدادی دیگر از مقام های ایرانی از جمله جمعی از ائمه جمعه قرار گرفته است. با وجود این، تعدادی از نمایندگان مجلس و رسانه های اصولگرا، منتقد سرسخت بیانیه لوزان هستند.

محمدعلی جعفری در بخشی دیگر از اظهارات امروز خود گفته است: “آمریکا که در پی تغییر رفتار سیاسی ایران بود، خود به تغییر رفتار سیاسی تن داد و بر خلاف مشی گذشته خود، درمقابل مردم ما، مجبور به فراموش کردن همه گزینه های روی میز و جایگزین سازی مسیر دیپلماسی برای حل موضوع هسته ای شد.”

سرلشکر جعفری، با “هوشمند و شجاع” توصیف کردن مذاکره کنندگان هسته ای ایران، از آنها خواست “در فرصت تعیین کننده پیش رو، حداکثر ظرفیت های قدرتمند خود و مجموعه نظام را برای عزّت انقلاب اسلامی و کشور و نیز لغو همزمان تحریم ها به کار گیرند.”

وی افزود: “ملت بزرگ ایران بر اساس شعار نورانی ‘دولت و ملت، همدلی و همزبانی’ در یک صف واحد، پشتیبان جبهه دیپلماتیک هسته ای خود خواهند بود.”

رهبر جمهوری اسلامی، سال ۱۳۹۴ را سال “دولت و ملت، همدلی و همزبانی” نامیده است.

از آیت الله خامنه ای، هنوز در مورد تفاهم لوزان اظهارنظری منتشر نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates