08.04.2015

صالحی در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس: فکت‌شیت ایران در صورت صلاحدید منتشر می‌شود

دیگربان: گروهی از نمایندگان منتقد بیانیه «لوزان» در نامه‌ای به محمد‌جواد ظریف٬ وزیر امور خارجه از وی خواستند این وزارت‌خانه هر چه سریع‌تر «فکت‌شیت ایرانی» را منتشر کند.

این مطلب را محمدحسین آصفری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی یک روز پس از حضور ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرده است.

محمد‌جواد ظریف و علی‌اکبر صالحی دو عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران روز گذشته برای توضیح درباره بیانیه «لوزان» به مجلس فراخوانده شده بودند.

جزئیات زیادی از این جلسه غیرعلنی منتشر نشده٬ اما حمید رسایی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس گفته در جلسه مذکور مقرر شد که ایران نیز «فکت‌شیت» خود را منتشر کند.

رسایی افزوده این متن معیار اصلی برای منتقدان بیانیه «لوزان» خواهد بود و آن‌ها بی‌صبرانه در انتظار انتشار آن هستند.

آن‌طور که این نماینده مجلس اعلام کرده محمد‌جواد ظریف در این جلسه بار‌ها تاکید کرده که بیانیه «لوزان» چرک‌نویس است و ملاک عمل و قضاوت توافق تیر ماه خواهد بود.

انتشار «فکت‌شیت» آمریکا درباره مذاکرات لوزان و برخی «تفاوت‌های» آن با آنچه که ایران درباره مذاکرات اعلام کرده با اعتراض گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است.

آن‌ها خواستار توضیح وزارت امور خارجه در این زمینه شده‌ و در عین حال از حذف متنی از سایت رسمی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات «لوزان» خشمگین هستند.

این دسته از محافظه‌کاران می‌گویند وزارت امور خارجه «فکت‌شیت» خود را منتشر کرده٬ اما با توجه به افزایش انتقاد‌ها اقدام به حذف بی‌سر و صدای آن از سایت خود کرده است.

علی‌اکبر صالحی هم در واکنش به انتقاد‌ها و اعتراض‌ها و درخواست‌ها گفته سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه «فکت‌شیت» ایران را تهیه کرده‎ و در صورت صلاحدید منتشر می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates