08.04.2015

می‌خواهند به جای حمله‌کنندگان، دعوت‌کنندگان را محاکمه کنند! اعمال نفوذ سپاه شیراز در پرونده حمله به علی مطهری: متهمان اصلی در حاشیه امن

کلمه: چکیده :نهادهای نظامی شیراز که چهره های شناخته شده ای از آنها در میان حمله کنندگان به خودروی حامل علی مطهری در فرودگاه شیراز بودند، قصد دارند برای خلاص کردن نیروهای خود، مسئولان دانشگاه و فعالان دانشجویی را مقصر جلوه دهند تا به جای پیگرد حمله کنندگان به نماینده مردم، دعوت کنندگان از وی مجازات شوند!…

کلمه – گروه اجتماعی: یک بار دیگر با اعمال نفوذ نیروهای نظامی و امنیتی، جای شاکی و متهم عوض شد؛ این بار در پرونده حمله به علی مطهری در شیراز. هنوز یک ماه از حادثه تکان دهنده ضرب و شتم نماینده مردم نگذشته بود که عیان شد این نهاد نظامی با ایجاد حاشیه امن برای نیروهای وابسته به خود، مسوولان دانشگاه شیراز رابه جای خود در جایگاه متهمان پرونده قرار داده است تا با ایجاد انحراف در مسیر پرونده، حقیقت را پنهان کند.

به گزارش کلمه، سپاه فجر شیراز و ناحیه مقاومت بسیج ثارالله که چهره های شناخته شده ای از آنها در میان حمله کنندگان به خودروی حامل علی مطهری در فرودگاه شیراز بودند، حالا به نظر می رسد قصد دارند برای خلاص کردن نیروهای خود، مسئولان دانشگاه و فعالان دانشجویی را مقصر جلوه دهند.

احضار دعوت کنندگان، به جای احضار حمله کنندگان

دادگاه انقلاب شیراز در حالی متهمان حمله به علی مطهری را با قرارهای وثیقه و حتی در مواردی بدون سند و تنها با قرار کفالت آزاد کرده که هم‌زمان مسئولان دانشگاه شیراز را که خود مدعی ماجرا هستند، به عنوان متهم احضار کرده است!

گزارش ها نشان می دهد حتی راننده تاکسی حامل مطهری نیز که خودروی وی در جریان حمله آسیب‌های جدی دید، به مراجع قضایی احضار و از او بازجویی شده است. اما آمران پشت پرده این حادثه، همچنان در حاشیه امنیت به سر می برند.

مسوولان دانشگاه شیراز در حالی به جای متهمان اصلی احضار و بازجویی می شوند که در حادثه شیراز پای علی مطهری نماینده تهران و سخنران مدعو اصلا به دانشگاه نرسید و تندروها قبل از رسیدن او به محدوده دانشگاه، این نماینده مردم را با سنگ و چوب مورد استقبال قرار دادند.

تخلف آشکاری که همزمان با واکنش مسئولان دانشگاه شیراز و وکیل علی مطهری مواجه شده است. قائم مقام دانشگاه شیراز با اعتراض شدید به احضار رییس و دو مسوول دانشگاه و دبیر تشکل دعوت کننده از علی مطهری به دادگاه، از مسوولان دولتی خواستار پیگیری سریع این ماجرا شد و افراد مطلع در این ماجرا را تهدید به افشای پشت پرده این پرونده کرد.

او در سخنان خود گفته است که «اطلاع موثق دارم که دوستان سیاسی و امنیتی استان فارس از هویت حمله کنندگان اطلاع دارند، می‌دانند آنها چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند.»

وکیل علی مطهری نیز با سوال برانگیز خواندن احضار مسوولان دانشگاه گفته است: بنده تاکنون به عنوان وکیل علی مطهری شکایتی از مسئولان دانشگاه شیراز نداشته‌ام.

متهمان پشت پرده

علی مطهری ۱۸ اسفند سال گذشته، برای ایراد یک سخنرانی به شیراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسوران روبه‌رو شد و با سنگ و آجر و گاز فلفل مورد حمله قرار گرفت.

کلمه در همان زمان گزارش داد که نیروهای لباس شخصی سازماندهی شده که در میان آنها چهره های شاخصی از سپاه فجر شیراز و ناحیه مقاومت بسیج ثارالله به چشم می خوردند، با هماهنگی قبلی در فرودگاه شیراز حضور یافته و به خودروی حامل علی مطهری حمله کرده اند.

در این حمله که بیش از ۱۰۰ موتورسوار و تعداد زیادی نیروهای لباس شخصی حضور داشتند، مهاجمان با سنگ و چوب و چماق به سمت خودرویی که مطهری سوار آن شده بود، حمله کردند.

مطهری از نقش نیروهای نظامی در حمله خبر دارد

علاوه بر مشاهدات حاضران، حضور موتورهای سنگین و راکبان موتور هزار در میان مهاجمان هم از وابستگی آشکار این نیروها به نهادهای نظامی خبر می داد.

چند روز پس از این جمله هم، پیرمؤذن از نمایندگان مجلس گفت که علی مطهری از نقش عوامل یکی از دستگاه های نظامی در این حمله خبر دارد.

حالا ترک همدانی وکیل مطهری می‌گوید ‌هویت مهاجمان شناسایی شده اما به دلیل «محرمانه بودن» اطلاعات پرونده نمی‌تواند فاش کند که این افراد به چه نهادی وابسته هستند. همزمان، مسوولان دانشگاه شیراز تهدید به افشا کرده اند.

نکته قابل تامل آن که در حالی عوامل اصلی این حادثه همچنان در پوشش امنیتی قرار دارند که عکس های آنان در حالی که چوب و سنگ در دست دارند، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و دست کم حضور تعدادی از ایشان قابل انکار نیست.

حال باید دید روند افشاگری ها بر قدرت و حاشیه امن نیروهای وابسته به سپاه فجر شیراز و فرماندهان تندروی آن تاثیری خواهد داشت یا آنکه این بار هم با تحریف کامل حقیقت و انحراف در پرونده، دانشگاهیان شیراز قربانی خواهند شد تا مسیر پرونده از مجازات حمله کنندگان به مطهری به مجازات دعوت کنندگان از علی مطهری تغییر یابد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates