12.04.2015

وزیر کار ایران: نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده است

بی‌بی‌سی: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سن زنان سرپرست خانوار پایین آمده، توضیح داد که وزارت کار باید در زمینه سیاستگذاری‌های جنسیتی کار زیادی انجام دهد.

به گزارش ایسنا وزیر کار ایران گفته است کارفرمایان به استخدام زنان مجرد بیش از زمان متاهل تمایل دارند. او البته درباره دلیل این استقبال توضیحی نداده است.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران که در پاییز سال ۹۳ منتشر شده، نشان می‌دهد بخش عمده کاهش فعالیت اقتصادی در ایران در سال منتهی به پاییز ۱۳۹۳ مربوط به زنان بوده است.

در یک سال منتهی به پاییز ۱۳۹۳ بیش از ۵۵۳ هزار نفر از زنان از چرخه فعالیت‌های اقتصادی خارج شده‌اند و تعدادشان از چهار میلیون و ۳۰۲ هزار نفر در تابستان ۱۳۹۲ به سه میلیون و ۷۴۹ هزار نفر در تابستان ۱۳۹۳ کاهش پیدا کرده است.
کار در مزرعه برای زنان کاری فصلی به شمار می‌رود و در تابستان یا زمستان به طور مقطعی بر آمار بیکاری اثر می‌گذارد

به این ترتیب، سهم زنان در فعالیت‌های اقتصادی ایران کمتر از سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و سهم مردان بیشتر از ۲۰ میلیون نفر است. درباره دلایل خروج زنان از بازار کار اینجا بیشتر بخوانید.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در پاییز ۱۳۹۳ نرخ بیکاری در میان زنان بین ۱۵ تا ۲۹ سال، ۳۹ درصد و در میان مردان همین رده سنی حدود ۱۸ درصد بوده است.

بر اساس این آمار حدود پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از زنانی که بین ۱۵ تا ۲۹ سال دارند، بیکار هستند. تعداد بیکاران مرد در همین رده سنی جوانان به یک میلیون و ۳۴ هزار نفر می‌رسد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates