13.04.2015

رضا سراج یکی از فرماندهان سپاه(بازجو): تیم ظریف به غربی‌ها اجازه جاسوسی داده است


دیگربان: رضا سراج یکی از فرماندهان سپاه گفته تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به کشور‌های غربی اجازه «جاسوسی» از تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی را داده است.

آقای سراج گفته این مجوز‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ به غربی‌داه داده شده و چنین مساله‌ای را نمی‌توان در توافق نهایی هسته‌ای قبول کرد.

وی افزوده اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران باید به ابهام‌ها و پرسش‌ها در این خصوص پاسخ بدهند.

برخی از محافظه‌کاران تندرو می‌گویند در بیانیه «لوزان» به غرب و بازرسان آژانس انرزی اتمی اجازه بازدید از مراکز نظامی داده شده است که نظام مخالف این موضوع است.

آن‌ها همچنین می‌گویند براساس این بیانیه٬ تحریم‌ها علیه ایران به تدریج لغو خواهد شد و سراج نیز در همین زمینه گفته این‌که مردم فکر می‌کنند با توافق هسته‌ای مشکلات حل خواهد شد٬ تصور «غلطی» دارند.

سراج در بخش دیگری از سخنان خود آژانس انرژی اتمی را متهم به «جاسوسی» علیه جمهوری اسلامی و نقش داشتن در «ترور» چهار نفر از دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران کرده است.

———-
معرفی مزدور : رضا سراج

نام : رضا
نام خانوادگی : سراج
سوابق : ریاست مركز اطلاعات قرارگاه ثارالله – ریاست سازمان بسیج دانش‌جویی – نویسنده‌ی مقاله در خبرگزاری فارس – بازجوی سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب
وبلاگ: reza-seraj.blogfa.com
سابقه‌ی قابل شناسایی فعالیت او ، به سال ۱۳۷۸ و ایجاد پرونده‌ی وبلاگ‌نویس‌ها توسط سازمان اطلاعات موازی بازمی‌گردد . پرونده‌ی رضا سراج در نهادهای امنیتی کشور ، دارای مهر ” به کلی سری ” است .
رضا سراج ، بازجوی علی افشاری نیز بوده است . علی افشاری در گفت‌گو با ” مرکز اسناد حقوق بشر ایران ” می‌گوید :

۷۱. پس از اين‌كه روحيه‌ی خود را به‌دست آوردم ، به قاضی اعلام كردم كه ديگر به سربازجو – خود را علوی معرفی می‌كرد – پاسخ نمی‌دهم . پس از اين‌كه بريدم ، چشم‌بندم را در بازجويی برمی‌داشتند . چهره‌ی او را ديده بودم . بعدها فهميدم نام او سراج است . سراج الان گه‌گاهی برای خبرگزاری فارس ، مطلب می‌نويسد و در حال حاضر مسئول سازمان بسيج دانش‌جويی است. سراج هرچه سؤال كرد من جواب ندادم . گفتم می‌خواهم بازجوی ديگری بيايد .

۷۹. مثلا بازجوی من ( آقای سراج ) می‌گفت كه آن‌ها به قاضی دستور می‌دهند كه چگونه تصميم بگيرد و چه بكند ، نه اين‌كه قاضی به آن‌ها دستور دهد که چگونه بازجويی كنند .

چک پرداخت هزینه‌ی راه‌اندازی یکی از سایت‌های ضداصلاحات که در تاریخ ۱۳۸۲/۳/۱۱ ، به‌صورت مشترک توسط غلام‌حسین رمضانی – یکی از فرمانده‌های سابق سازمان حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی و رییس فعلی سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران – و سراج ، در وجه ولی‌الله متاجی ( تیموری ) – از بازجوهای سازمان حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی و مامور به نظارت بر دو سایت اینترنتی – صادر شده است .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates