28.04.2015

علی مطهری: مذاکرات هسته‌ای و سیاست ربطی به سپاه ندارد

دیگربان: علی مطهری گفته لباس شخصی‌ها وابسته به مراکزی هستند که با آن‌ها برخورد نمی‌شود٬ معلوم نیست در صورتی که رهبر نباشد سپاه پاسداران به حرف کسی گوش بدهد و مذاکرات هسته‌ای هیچ ربطی به سپاه ندارد که بخواهد در آن دخالت کند.

آقای مطهری این مطالب را در انتقاد از دخالت‌های سپاه و امامان جمعه در بسیاری از امور بیان کرده و گفته که برخی مقام‌های جمهوری اسلامی «ترس بی‌جایی» از منتقدان دارند.

مهم‌ترین اظهارات مطهری:

● در اولین ملاقات خانواده ما با رهبری بعد از انتخاب ایشان، خود ایشان گفتند اگر مطهری زنده بود الان رهبر بود. البته روش‌ها فرق می‌کند و قطعا اگر ایشان رهبر بود تفاوت‌هایی داشت.

● لباس شخصی‌ها به دلیل این‌که از ابتدا با این‌ها مخالفت جدی نشده الان به این شکل درآمدند و نوبت به افراد دیگر می‌رسد؛ بنابراین هنوز نتوانستند موضوع را ریشه‌کن کنند.

● لباس شخصی‌ها وابسته به جاهایی هستند و با آن‌ها برخورد نمی‌شود. در شیراز همه می‌دانستند افرادی که مباشرند و در صحنه حاضر هستند افراد فلان دستگاه هستند.

● اینکه الان یک عده را خواسته‌اند و ۱۲ نفر بازجویی شده‌اند و سه نفر در بازداشت هستند و کیفرخواست برای آن‌ها در حال تهیه است که به دادگاه بروند معجزه‌ای شده است.

● من معتقدم اگر از فلان دستگاه {سپاه پاسداران} هم کسی تخلفی کرده باید اعلام شود و نباید تبعضی در این رابطه قائل شد. اگر اینطور بدون ملاحظه رفتار کنیم این مشکلات پیش نمی‌آید.

● اینکه بگوییم تخلف فلانی را چون روحانی است یا سپاهی است یا نماینده مجلس است یا وزیر است، نگوییم، روش غلطی است و نتیجه این می‌شود که بلا بر سر خود افراد هم می‌آید.

● به سپاه هم ربطی ندارد که وارد سیاست و مذاکرات هسته‌ای شود و اظهارنظر کند. در این صورت وقتی دستگاهی اقتصادی و سیاسی داشته باشد خطرناک خواهد بود و کم کم به یک حزب تبدیل می‌شود و خدای نکرده معلوم نیست اگر رهبر انقلاب نباشد٬ این‌ها حرف کسی را گوش بدهند.

● هر کس باید مرز خود را بشناسد و کار خود را انجام دهد. مثلا نماینده‌ای بگوید فلان کس استاندار شود غلط است و یا مثلا یک امام جمعه در کار دانشگاه دخالت کند درست نیست.

● چرا از کسی که انتقاد و حرفی دارد و نمی‌خواهد آشوب کند، می‌ترسیم؟ احساس من این است که ترس بیجایی در برخی مسئولین ما وجود دارد.

● نظر شخصی من این است که آقای رحمانی فضلی نخواست {درباره پول‌های کثیف} برخی واقعیات را بیان کند و اگر شجاعت به خرج می‌داد و مساله را سربسته بیان می‌کرد بهتر بود.

● درست نیست که اگر نشریه‌ای خاطره‌ای از دولت موقت انقلاب نقل کرده که نام بازرگان و منتظری در آن آمده آن را توقیف کنند.

● نباید از آزادی بیان بترسیم بلکه باید روش‌ها را تغییر بدهیم و تحمل گوش دادن حرف طرف مقابل را داشته باشیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates