11.05.2015

پایان سلطه خبری رژیم آخوندی: جنتی: کنترل رسانه‌ها نه از نظر فنی و نه مرزهای جغرافیایی ممکن است

رادیوفردا: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۰ اردیبهشت ماه در جمع معاونان نیروی انتظامی، در مورد کنترل رسانه‌ها در ایران گفته است این کار نه از نظر فنی ممکن است، نه مرزهای جغرافیایی و نه الزامات حقوقی داخلی می‌تواند مانع آن شود.

آقای جنتی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی «ناجا» گفته است «با توجه به برنامه‌هایی که غربی‌ها اجرا می‌کنند ماهواره‌ها را از مدار ۳۶ هزار کیلومتر در مدار ۱۰۰۰ کیلومتری کار می‌گذارند و بدین ترتیب با موبایل هوشمند هر فردی به راحتی می‌تواند ۲ هزار شبکه ماهواره‌ای دریافت کند و ما باید از الان به فکر برخورد با پدیده باشیم.»

به گزارش خبرگزاری فارس، او افزوده است « آن موقع که دیش ندارند که پایین بکشیم و برخورد کنیم».

نیروی انتظامی ایران طی سال‌های گذشته در موارد گوناگونی با حضور در خانه‌ها و اماکن خصوصی شهروندان، اقدام به جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره‌ای کرده است.

به گفته وزیر ارشاد در حال حاضر نزدیک به «۹ هزار کانال تلویزیونی و شبکه ماهواره‌ای و فرامرزی» وجود دارد که «بیش از نیمی از آن در داخل کشور قابل دریافت است».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود گفته است «نتیجه پژوهش‌ها نشان داده که استفاه از شبکه‌ها در حال افزایش است مهم این است که ما بتوانیم آنها را در اختیار خود گرفته و استفاده کنیم.»

نتایج تحقیقاتی که به تازگی در فصل‌نامه‌ای متعلق به ارتش ایران منتشر شده آمده است که استفاده مخالفان حکومت ایران از فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مؤثری بر تغییر افکار عمومی جامعه ایران داشته و از سوی دیگر محدودیت‌هایی را به منظور مقابله، برای حکومت ایجاد کرده است.

علی جنتی در عین حال گفته است فضای مجازی نیز قابل کنترل نیست.

او می‌گوید حکومت ایران باید در مقابل خود «صحنه را در اختیار گرفته و به سهم خود تولید کننده باشد».

مقام‌های دولت حسن روحانی در مواردی گفته‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند.

از جمله خود آقای روحانی در خرداد ماه سال گذشته گفته بود «امروز دیگر ابزار رادیو و تلویزیون کم‌کم به کنار گذاشته می‌شود و موبایل و اینترنت جای آن ابزار را پر می‌کند» و «ما نمی‌توانیم از مدرن‌ترین ابزارهای فناوری فاصله بگیریم و نمی‌توانیم در سرعت … از دنیا عقب بمانیم».

اما حتی ایده توسعه پهنای باند اینترنت در ایران با واکنش مخالف مجلس عمدتا اصول‌گرای ایران روبه‌رو شده و برای وزیر ارتباطات، کارت زرد به همراه داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates