27.05.2015

وزارت خارجه ایران، احمدی نژاد را تهدید به پیگیری حقوقی کرد

رادیوفردا: وزارت خارجه ایران، بیانیه دفتر محمود احمدی‌نژاد را که در آن گفته شده دولت پیشین اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در ایران را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده بود، «نشر اکاذیب» نامیده و هشدار داده است که این موضوع را به شکل حقوقی پیگیری خواهد کرد.

پیش‌تر در نامه‌ای از دفتر محمود احمدی‌نژاد، که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده بود گفته‌های محمد جواد ظریف، در مورد اجازه دولت پیشین به انجام مصاحبه از سوی آژانس با دانشمندان هسته‌ای، «کذب محض» عنوان شده بود.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ۴ خرداد ماه گفته بود «در دولت قبل این اجازه صادر و مصاحبه‌هایی هم با دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط مأموران آژانس انجام شد».

دفتر محمود احمدی‌نژاد گفته بود «سیاست قطعی» دولت نهم و دهم «ممنوعیت» هرگونه مصاحبه‌ای بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی وزارت خارجه منتشر کرده « دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به اطلاعات نهادهای مسئول داخلی و همچنین گزارش‌های رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در سایت آژانس قابل دسترسی است، ارجاع داده شده است.»

برخی رسانه‌ها در ایران نیز گزارش‌هایی را در تائید گفته‌های وزیر خارجه ایران منتشر کرده‌اند.

از جمله روزنامه شرق به گفته‌های علی لاریجانی، سعید جلیلی و علی اصغر سلطانیه، رئیسان و عضو پیشین هیئت مذاکره‌کننده بر سر برنامه اتمی اشاره کرده، که در آنها به موضوع انجام مصاحبه با محققان اتمی ایران پرداخته شده است.

وب‌سایت انتخاب، از دیگر رسانه‌های داخلی‌ست که با انتشار بخش‌هایی از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به انجام مصاحبه‌ها در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرده است. از جمله در سال‌های ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۷ میلادی که بندهایی از گزارش این سازمان در مورد مصاحبه‌هایی با مقام‌های ایرانی در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور است.

از سوی دیگر وب‌سایت خبری تسنیم در گزارشی از قول یک منبع آگاه که نامی از او برده نشده، گفته است مقدمات مصاحبه‌ها، پیش از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد انجام گرفته بود.

پس از آنکه طی سال‌های گذشته شماری از از دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شدند، برخی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های اصول‌گرا، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متهم کردند که اطلاعات در مورد آنها را در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار داده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما اتهام‌های وارد شده را رد کرده در مواردی گفته شخصی که کشته شده را نمی‌شناخته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates