28.05.2015

عتراض به بزرگداشت «بتی به نام خمینی»

خودنویس: به دنبال برگزاری مراسمی در بزرگداشت رهبر اولیه‌ی جمهوری اسلامی در جامعه اسلامی یورک، گروهی از ایرانیان شهر تورنتو در کانادا، در مقابل محل برگزاری این مراسم، تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

با وجود اینکه بسیاری معتقدند حافظه تاریخی ایرانیان، کوتاه مدت است، اما فعالیت‌های اعتراض‌آمیز گروهی از ایرانیان شهر تورنتو به برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله خمینی در شمال این شهر، از فضای مجازی به فضای واقعی کشیده خواهد شد. گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی با انتشار تصویری در فضای مجازی، به بزرگداشت «بتی به نام خمینی» در تورنتو اعتراض کرده‌اند.

با وجود اینکه گفته می‌شود حامیان اصلاح‌طلبان حکومتی و روحانی و هاشمی رفسنجانی در تورنتو به این جمع نخواهند پیوست، اما انتظار می‌رود اعتراض فعالان سیاسی و حقوق بشر که از دهه ۶۰ و هم‌زمان با کشتار زندانیان سیاسی به دستور آیت‌الله، مجبور به ترک ایران شده‌اند، به گوش رسانه‌ها و مسوولان کانادایی نیز برسد.

در حال حاضر، جیسون کنی، وزیر دفاع کانادا برگزاری این مراسم را در توئیتر خود محکوم کرده است.

همچنین، دکتر رضا مریدی، نماینده پارلمان استانی از منطقه ریچموند هیل در شمال تورنتو، از ایرانیان کانادایی دعوت کرده درست از یک ساعت مانده به برگزاری بزگداشت آیت‌الله خمینی، به این تجمع اعتراض‌آمیز بپیوندند.

بزرگداشت مورد نظر در روز یک‌شنبه ۳۱ ماه می، از سوی گروهی از حامیان آیت‌الله خمینی در جامعه اسلامی منطقه یورک [2]برگزار می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates