28.05.2015

سخنرانی علی مطهری در کرج هم لغو شد

رادیوفردا: یک هفته پس از انتشار گزارش‌هایی از لغو سخنرانی دو چهره اصلاح‌طلب در دانشگاه شیراز، وب‌سایت حزب تازه‌تاسیس «ندای ایرانیان» از لغو سخنرانی دو نماینده مجلس و دو چهره اصلاح‌طلب در کرج خبر داد.

به گفته این وب‌سایت، همایش «دولت، ملت و همدلی و همزبانی» که بنا بود روز پنج‌شنبه، ۷ خرداد، با سخنرانی علی مطهری و احمد توکلی، دو نماینده مجلس، و همچنین ابراهیم اصغرزاده و نجفقلی حبیبی، دو چهره اصلاح‌طلب، در کرج برگزار شود، ساعاتی پیش از برگزاری لغو شده است.

این وب‌سایت اشاره مستقیمی به دلایل لغو این سخنرانی نکرده، اما در عین حال نوشته است که «شنیدن خبر اقدام برخی افراد و گروه‌های اجیر یا خودسر در ضرب و جرح شخصیت‌ها و جلوگیری از برگزاری سخنرانی‌ها یا حتی کنسرت‌های موسیقی گویی دیگر تعجب برنمی‌انگیزد.»

در همین حال وب‌سایت البرزان، از وب‌سایت‌های منصوب به اصولگرایان کرج، پیش از این بدون اشاره به جزئیات از، به گفته این وب‌سایت‌ها، «درخواست برای لغو سخنرانی علی مطهری» در کرج خبر داده بود.

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی تعدادی از همایش‌ها و سخنرانی‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و چهره‌های منتقد به دلیل مخالفت و تهدیدهای گروه‌های فشار لغو شده است.

از جمله، به گفته خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد، برنامه افتتاحیه انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که قرار بود روز چهارشنبه، ۳۰ خرداد، با حضور مهمانانی چون حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و سید ابراهیم امینی، عضو هیئت رییسه مجلس ششم برگزار شود، پس از تغییرات چند باره لغو شد.

این خبرگزاری بدون ذکر نام کامل یکی از برگزارکنندگان مراسم به نقل از او نوشته بود که رئیس دانشگاه دلیل لغو این مراسم را «عدم صدور مجوز از سوی شورای تامین استان» فارس اعلام کرده است.

در همین حال الهه کولایی، عضو حزب جبهه مشارکت و استاد دانشگاه، خبر داده بود که ۱۱ اسفند ۹۳، ماموران «پلیس امنیت» در فرودگاه شیراز از ورود او به شهر برای انجام یک سخنرانی جلوگیری کرده و به او گفته‌اند که «شورای تأمین» و «دادستانی» ورود او به شهر شیراز را «ممنوع» کرده‌اند.

یک هفته پس از ممانعت از سخنرانی الهه کولایی، علی مطهری که روز ۱۸ اسفند ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه مورد «هجوم نیروهای لباس‌شخصی» و ضرب‌ و شتم قرار گرفت و در ‌‌‌‌نهایت مجبور به بازگشت به تهران شد.

در همین حال در اردیبهشت‌ماه بیانیه‌ای منصوب به گروه انصار حزب‌الله استان گلستان منتشر شد که در آن تهدید شده بود، در صورت سفر اکبر ناطق‌ نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای سخنرانیدر مراسم یادبود تعدادی از نمایندگان سابق استان گلستان، حادثه‌ای «چون حادثه رخ داده برای علی مطهری در شیراز» برای آنها رخ خواهد داد.

این بیانیه توسط انصار حزب‌الله گلستان تکذیب شد و حسن خمینی نیز در واکنش به آن گفت که قصد سفر به استان گلستان را نداشته است.

وی درعین حال تاکید کرد که «ضعف برخورد وزارت کشور» با حادثه حمله به علی مطهری در شیراز «مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates