27.02.2013

مرگ 23 نفر و مسموم شدن 12 به علت نوشیدن مشروبات غیر استاندارد

آژانس کُردپا: روز شنبه پنجم اسفندماه، حدود ٥٠ نفر از شهروندان سنندجی بر اثر نوشیدن مشروبات الکلی غیراستاندارد، دچار مسمومیت شدید شده و به مراکز درمانی این شهر منتقل شدند.

خبرنگار آژانس کُردپا در بیمارستان بعثت ضمن تأیید این خبر گفت: طی سه روز گذشته ٢٣ شهروند سنندجی که میانگین سنی آنان ٣٠ سال می‌باشد به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی حاوی مواد سمی فوت کرده و ١٢ نفر دیگر نیز با احتمال خطر مرگ مواجه هستند.

هویت پنج نفر از افرادی که مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز موجب مرگ آنان شده است عبارتند از: “ستار حسین پناهی، احمد رستمی، نجم‌الدین ساعدپناه ، کیومرث روح اللهی و حمید.

منظور از الکل‌های غيراستاندارد، دست‌ساز بودن و ترکيب شدن آنها با الکل صنعتی است.

همزمان چند نفر دیگر نیز چشم و کلیه‌های خود را از دست داده و در بخش “آی سی یو” بیمارستان “بعثت” سنندج تحت مراقبت‌های ویژه‌ی پزشکی قرار دارند.

گزارش خبرنگار کُردپا حاکی از آن است که فروشنده‌ی این مشروبات الکلی با هویت ” س.الف ” توسط مأموران نظامی حکومتی بازداشت شده است.

اواسط بهمن‌ماه امسال، شش شهروند سنندجی به دلیل مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شدند که یکی از آنان به نام “امید محمدی” فرزند عباس فوت کرد.

از سوی دیگر خانواده‌ی افراد فوت‌شده معتقدند که اداره‌ی اطلاعات سنندج به طور مستقیم و با تعقیب اهداف مشخص، در این مسئله دخیل می‌باشد.

همچنین برخی از شهروندان ساکن سنندج می‌گویند که حکومت اسلامی ایران با همکاری جمعی از افراد وابسته به خود در مکان‌های ویژه، مواد سمی را به داخل بطری‌های مشروب و الکل صنعتی تزریق و در بازارهای مصرف بە فروش می‌رسانند.

طبق آمارهای رسمی، از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه ١٠٢ نفر به دلیل سوءمصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در سراسر ایران جان باخته‌اند، که در مقایسه با سال گذشته این آمار دو برابر رشد است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates