30.05.2015

وزیر کشور ایران: با تجمعات خیابانی در مورد مذاکرات هسته‌ای برخورد می‌کنیم

بی‌بی‌سی: آقای رحمانی فضلی گفته است مذاکرات هسته‌ای با هدایت آیت‌الله خامنه‌ای پیش می‌رود

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفته است این وزارتخانه مجوزی برای برگزاری تجمعات خیابانی در مورد مذاکرات هسته‌ای را نخواهد داد.

اخیرا چندین تجمع در تهران و چند شهر دیگر در باره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک برگزار شده است. برگزارکنندگان این تجمعات عمدتا منتقد این مذاکرات هستند.

روز جمعه (۸ خرداد)، پس از نمازجمعه‌ تهران و مشهد، تجمعاتی در این دو شهر برگزار شد. در تهران، راهپیمایی تحت عنوان “اعتراض به توافق به هر قیمتی” علیه این مذاکرات برگزار شد.

آقای رحمانی فضلی در همایش استانداران و فرمانداران کشور گفته است “موضوع انرژی هسته‌ای، در چارچوب منافع ملی با هدایت رهبری، اجرای دولت و نظارت مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی به پیش می‌رود.”

او تاکید کرده است که هیچ مجوزی را ‘له یا علیه’ این موضوع نخواهد داد.

وزیر کشور ایران با برگزاری تجمعات خیابانی مخالف کرده و گفته است با شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.

آقای رحمانی فضلی گفته است با نزدیک شدن به انتخابات و با توجه به گفته‌های رهبر ایران، باید از چنین موضوعاتی پرهیز شود.

هفته پیش بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تهران قصد داشت تجمعی با عنوان “مذاکرات هسته‌ای، زیر شبح تهدید و تحریم” در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار کند که استانداری تهران برگزاری این تجمع را “غیرقانونی” خواند.

مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس و امضای تفاهم‌نامه‌ای با هدف دستیابی به متن توافق نهایی با انتقادهایی در ایران همراه بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates