03.06.2015

واردات کاشی چینی به تعطیل شدن ١٠ کارخانه یزد انجامید

رادیوفرانسه: مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری یزد “احمد ترحمی بهابادی” گفت : ١٠ کارخانه تولید کاشی در یزد تعطیل شده که علت اصلی آن ورود کاشی‌های چینی به بازار استان است.

احمد ترحمی بهابادی ، در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد افزود: «اکنون افزون بر 20 میلیون مترمکعب کاشی مناسب و دارای برند یزدی در کارخانجات دپو شده و بازار فروش ندارند که علت اصلی آن بی توجهی به کاشی داخلی و استفاده از مشابه غیرمرغوب خارجی است.»

ایرنا که این خبر را منتشر کرد می نویسد: او همچنین از ورود برخی کالای پزشکی قاچاق با کیفیت پایین به یزد خبر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع و پیشگیری از خطرات احتمالی آن شد.

او با اشاره به قاچاق کالا و ارز که به گفته وی، به اراده جدی همگانی نیاز مبرم دارد، بهترین راه برای جلوگیری از وضعیت موجود در قاچاق کالاهای مختلف را، کار فرهنگی دانست.

احمد ترحمی افزود : هر کالای قاچاقی که وارد کشور شده و مورد استفاده مردم قرار گیرد مساوی با از دست دادن یک شغل توسط جوانان مستعد ایرانی است.

این مسئول توصیه کرد که صاحبان صنایع با کیفیت بخشیدن به کالاهای تولیدی خود، مردم را به خرید محصولات داخلی ترغیب کنند.

او در پایان از اعضای کمیسیون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزش استان یزد خواست تا نظرات خود را برای اجرایی شدن به این دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates