06.06.2015

علم‌الهدی: تحریف این است که خمینی را آزادی‌خواه بدانیم

خودنویس: امام جمعه مشهد می‌گوید این که روح‌الله خمینی به عنوان اسطوره آزادی‌خواهی تاریخی معرفی شود، یک تحریف است.

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های روز پانزدهم خرداد این شهر، گفت [2]: «تحریف امام به این است که امام یک اسطوره آزادی‌خواه تاریخی شود و افراد هرگونه که می‌خواهند امام را تفسیر کنند».

وی گفت که تحریف خمینی در دو جهت صورت می‌گیرد: «یک خطر تحریف از سوی افرادی که امام را ندیده‌اند و تحریف دوم که عمده مطلب مقام معظم رهبری از این ناحیه بود این است که افرادی که قبلاً با امام رابطه داشتند و از انقلاب و تداوم راه امام و انقلاب خسته شدند بیایند و هرچه به نظر خودشان است به‌عنوان امام به ذهن مردم قالب کنند و این تحریفی خطرناک است».

احمد علم‌الهدی در ادامه گفت: «آقایی که روزی در خدمت امام بوده امروز بخواهد مصالح سیاسی خود را به اسم امام قالب کند».

اشاره وی به سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که گفته بود [3]: «انقلابی که امام طراحی و رهبری کردند، عاری از هرگونه خشونت بود و هیچ‌گاه در برنامه‌ریزی ایشان فعالیت‌های خشن وجود نداشت». وی همچنین گفت که رهبر پیشین جمهوری اسلامی «هرگز اجازه پیش‌روی در خاک عراق را نمی‌دادند».

علم‌الهدی بدون اشاره به نام هاشمی رفسنجانی گفت: «این‌ها اگر خسته شده‌اند، فاصله بگیرند اما این کار را نمی‌کنند زیرا قدرت‌یاب هستند و هرچه مطابق مطامع آن‌هاست به اسم امام قالب می‌کنند».

روز گذشته نیز علی خامنه‌ای در مراسم سال‌مرگ روح‌الله خمینی گفته بود [4]: «در زمان حیات امام عده‌ای هر حرفی را که به نظر آنها پسندیده می‌آمد به امام نسبت می‌دادند در حالی‌که هیچ ارتباطی با شخصیت ایشان نداشت».

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «بعد از رحلت امام این جریان ادامه داشت تا جایی که برخی امام را بعنوان یک انسان لیبرال‌مسلک که هیچ قید و شرطی در رفتارهای سیاسی، فکری و فرهنگی ایشان وجود ندارد معرفی می‌کنند، در حالی‌که این نگاه بشدت غلط و خلاف واقع است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates