15.06.2015

سانسور و تهدید خبرنگار همشهری از سوی یاران روحانی

خودنویس: خبرنگار همشهری که روز شنبه هنگام طرح سوال از روحانی، با مزاحمت مقام‌های ریاست جمهوری مواجه شده و بعدا در اینستاگرام نسبت به این مساله اعتراض کرده بود، تحت فشارهای بیشتری قرار گرفته است.

بر اساس خبری که ابتدا روی جهان‌نیوز منتشر و سپس حذف شد، رضا سیفی خبرنگار روزنامه همشهری وقتی هنگام سوال از رییس جمهوری، تحت فشار قرار گرفت و حتی به پایش لگد زدند، پس از انعکاس این مساله در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش، هم مجبور به حذف پست شد و هم او را تهدید به اخراج از تحریریه همشهری کردند.

سیفی در اینستاگرام خود نوشته [2] بود: «درجریان سوال دیروزم از رئیس جمهور در نشست خبری، اتفاق عجیبی رخ داد که حیرتم از دولت تدبیر را بیشتر کرد! سوالم درباره قوانین معطل مانده‌ای بود که نیاز به پول و ربطی به تحریم ندارد و دولت آنها را اجرا نمی‌کند. مشغول خواندن سوال و ذکر نمونه هایی از قوانین اجرا نشده از سوی دولت بودم که یکی از مسوولان برگزار کننده نشست خبری که کنارم روی صندلی‌های ردیف جلو نشسته بود با لگد به پایم زد تا سخنانم را قطع کنم!!! خانم قیومی رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور هم آرام طوری که صدایش را دیگران نشنوند اصرار می کرد که دیگر بس است و سوال‌ات را تمام کن!!!»

سایت جهان نیوز این داستان را روایت کرد، اما ظاهرا پس از انتشار این پست در سایت جهان نیوز، پرویز اسماعیلی از نهاد ریاست جمهوری، مدیران همشهری و این خبرنگار را تحت فشار قرار دادند که اگر پست و خبر جهان نیوز حذف نگردد، سیفی از تحریریه همشهری اخراج خواهد شد.

به این ترتیب، تلاش تیم روحانی برای ساکت کردن این خبرنگار، ظاهرا موثر واقع شده است.

گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی از ماجرای لگد یکی از اعضای تیم رسانه ای روحانی به خبرنگار همشهری! [3]

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates