25.06.2015

کری: ایران پاسخ قانع‌کننده ندهد، توافقی در کار نخواهد بود

دویچه‌وله: وزیر خارجه آمریکا احتمال این را که تا پایان ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای توافقی با تهران حاصل نشود، دور از ذهن ندانسته است. وی هشدار داده اگر ایران تعهدات بیانیه لوزان را اجرا نکند، توافقی نیز در کار نخواهد بود.

حدود یک هفته مانده به پایان مهلت تعیین‌شده برای حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ جان کری نسبت به هرگونه ناکامی در رسیدن به توافق هشدار داد. وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه (۲۴ ژوئن/ ۳ تیر) تأکید کرد اگر تهران پاسخ قانع‌کننده‌ای به پرسش‌هایی که هنوز بی‌جواب مانده‌اند، ندهد “هیچ توافقی در کار نخواهد بود.”

به گفته جان کری ایران باید پیش از هر چیز بر سر تعهداتی که در بیانیه مشترک لوزان روی آنها توافق شده، بماند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است، که از روز جمعه (۲۶ ژوئن/ ۵ تیر) در مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای در وین شرکت خواهد داشت.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، روز سه‌شنبه (۲ تیر) در یک سخنرانی تأکید کرده بود که ایران محدودیت بلندمدت فعالیت‌های هسته‌ای خود را نمی‌پذیرد. وی با بیان اینکه به مذاکره با آمریکایی‌ها بدبین است، گفته بود که تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل و ایالات متحده باید “فورا هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم‌ها نیز در فواصل معقول برداشته شوند.”

بیشتر بخوانید: خامنه‌ای: محدودیت بلندمدت فعالیت هسته‌ای را قبول نداریم

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، قرار است روز شنبه تهران را به مقصد وین ترک کند. رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که او روز شنبه به جمع معاونانش که هم اینک در وین به سر می‌برند، خواهد پیوست تا در آخرین مرحله از مذاکرات هسته‌ای شرکت کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates