01.03.2013

خانواده کروبی در اعتراض به فیلم “مثلث”، گوشه‌هائی از پرونده‌سازی‌های امنیتی در ایران را افشاء کرد

رادیوفرانسه: خانواده کروبی برای اثبات نظر خود، دو خاطره کوتاه از “یادداشت های روزانه ” مهدی کروبی را از مجموعه خاطرات او که تا کنون منتشر نشده‌اند، در این نامه منعکس کرده‌اند.

شبکه ١ صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اخیراً فیلمی پخش کرده است بنام “مثلث”، که خود آنرا فیلم “مستند” نامیده است.

در این فیلم مهدی کروبی کاندیدای ریاست جمهوری سال ٨٨ که هم اکنون در حصر خانگی بسر میبرد، متهم شده است که در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش با اپوزیسیون خارج از کشور و نیز با با بیگانگان ارتباطاتی داشته است.

نحوه ” اثبات” این اتهام، حضور شخص ناشناسی در این فیلم است که خود را محمود زمانی معرفی می کند و مدعی می‌شود که همکار نزدیک کروبی بوده و در دوران مبارزات انتخاباتی به نمایندگی از او، با اپوزیسیون خارج کشور و نیز سازمان‌های امنیتی بیگانه تماس میگرفته است.

خانواده کروبی با انتشار نامه شدید اللحنی ، ضمن یادآوری برخی اقدامات سازمان امنیت (ساواک) رژیم گذشته ، از جمله انتشار مطالب نادرست علیه کروبی در نشریات آن زمان، کوشیده اند نشان دهند که جمهوری اسلامی نیز در پیشبرد مقاصد خود از هر نوع صحنه‌سازی و اتهام پراکنی خودداری نمی کند.

خانواده کروبی، برای اثبات نظر خود دو خاطره کوتاه از “یادداشت های روزانه ” مهدی کروبی را از مجموعه خاطرات او که تا کنون منتشر نشده اند، در این نامه منعکس کرده اند:

یکی از این خاطره‌ها، مربوط به پرونده بمب‌گذاری در آرامگاه آیت‌الله خمینی است. کروبی نوشته است یک هفته پس از انتشار خبر، روزی «سه دختر جوان و سر حال را آوردند به تلویزیون که هیچ شباهتی به چریکی که هفته پیش دستگیر شده بود نداشتند.»

کروبی در یادداشت‌های خود نوشته است: «اعتراف‌ها خیلی غیرطبیعی بود. یقین کردم غیر واقعی است»؛ کروبی سپس با انصاری- متولی آرامگاه، تماس میگیرد و متوجه می‌شود که وی «از اصل ماجرای تلاش برای انفجار حرم بی خبر است.»

خاطره دوم مهدی کروبی، که هر دو برای اولین بار منتشر می شوند مربوط به دوران قتل‌های زنجیره ای است که توسط محمد خاتمی- رئیس جمهوری وقت افشاء شد . کروبی در یادداشت های خود نوشته است بخاطر کشف این ماجرا، «مسئولان اطلاعات، بشدت ناراحت تضعیف جایگاه سازمانشان بودند»؛ نماینده وزارت اطلاعات به دیدن کروبی می آید و می گوید، برای این که نقش وزارت در این پرونده علنی نشود ما می توانیم «از منافقین بریده، چند نفر را بیاوریم جلوی دوربین تا به همه قتل‌ها اعتراف کنند.»

خانواده کروبی با ذکر این مثال ها صحت مطالب فیلم “مثلث” را زیر سؤال می برند و آنرا یک «سناریوی نخ نما شده و تکراری» توصیف می کنند.

***

گفتگو با سراج میردامادی

در گفتگوئی با سراج میر دامادی- روزنامه نگار مقیم پاریس، او معتقد است که مقامات کشور با این کارها در حال تدارک انتخابات آینده ریاست جمهوری و منکوب کردن هواداران جنبش سبز هستند. سیاستی که بعقیده او می تواند به عکس خود بدل شود.
به این گفتگو گوش کنید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates