12.08.2015

فرمانده کل سپاه(یکی از برادران قاچاقچی احمدی نژاد): اخلاق جامعه نگران‌کننده است، پیشرفتی نداشتیم

رادیوفردا: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه» ایران را «بسیار نگران‌کننده» اعلام کرد و گفت که «پیشرفتی در این زمینه‌ها نداشتیم.»

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علی جعفری، روز چهارشنبه ۲۱ مرداد، با ذکر این مطلب گفت که رهبر جمهوری اسلامی «از سال‌های پیش» مأموریت «مقابله با تهدیدات فرهنگی» را به این نهاد واگذار کرده‌است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود که پس از انتخابات ریاست جمهوری در دوم خرداد سال ۷۶ «تهدیدهای جدی علیه انقلاب اسلامی پدید آمد.»

وی اضافه کرد: «از سال‌های ۷۷، ۷۸ تهدید دیگری غیر از تهدیدهای امنیتی و دفاعی برای ما ملموس شد که می‌توانست انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کند. جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد و آن را به انحراف ببرد.»

اشاره آقای جعفری می‌تواند به حوادث موسوم به کوی دانشگاه تهران باشد که پس از حمله گروهی از نیروهای لباس شخصی به کوی دانشگاه تهران در ۱۸ تیر سال ۸۸، در بخش‌هایی از شهر تهران تا چند روز اعتراضات دانشجویی در جریان بود.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای جعفری گفت که رهبری جمهوری اسلامی «از سال‌های پیش مأموریت خطیر مقابله با تهدیدات فرهنگی را به عهده سپاه» گذاشته‌است.

وی در عین حال اضافه کرد: «اما این مأموریت‌ها نیز نوعی مقابله محسوب می‌شود که به اعتقادات و باورهای مردم برمی‌گردد که این… کار سپاه نیست.»

آقای جعفری تأکید کرد: «سپاه می‌تواند بسترها را آماده کرده و زمینه‌سازی کند، اما کسی که بار اصلی این مأموریت بر دوش آن است، حوزه‌های علمیه و روحانیت ما هستند.»

آقای جعفری در سال ۹۰ نیز با اشاره به گفته او موفقیت سپاه پاسداران در ماموریت‌های امنیتی گفته بود که «از امروز به بعد مسئله مهم در تهران، مسائل فرهنگی است.»

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، نمایندگان مجلس ایران با تصویب طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» و همچنین ارائه طرح‌هایی چون «صیانت از حریم عفاف و حجاب» به دنبال تصویب محکومیت‌های جدید برای مواردی مانند «بدحجابی»، «داشتن ماهواره» و «سگ‌گردانی» هستند.

با این حال اعضای دولت حسن روحانی بر «برخوردهای فرهنگی» با موضوعاتی مانند حجاب تأکید کرده‌اند.

در همین حال حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، یکشنبه ۲۱ تیر، «عفاف و حجاب» را «یک مسئله درونی مانند روزه» دانسته و گفته بود که «شما به کسی می‌توانید به زور بگویید روزه بگیرد؟ اگر بگویید، او می‌گوید من روزه دارم اما به اتاقی دیگر می‌رود و آب می‌خورد.»

«دفاع از انقلاب با دفاع از تمامیت ارضی کشور متفاوت است»

فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که «دفاع از انقلاب اسلامی با دفاع از تمامیت ارضی کشور متفاوت است.»

آقای جعفری هم‌چنین با اشاره به گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی «مرحله چهارم انقلاب اسلامی» را «اسلامی شدن جامعه» و مرحله پنجم را «تشکیل جامعه جهانی اسلامی» خواند.

وی اضافه کرد: «برخی افراد می‌گفتند که نظام اسلامی مستقر شده و حالا باید مردم خود را اداره کنیم و به ما ربطی ندارد که در کشورهای دیگر چه اتفاقی می‌افتد. این همان شعار خطرناکی بود که برخی افراد بیان می‌کردند.»

به گفته آقای جعفری، «چفیه‌ای» که رهبر جمهوری اسلامی بر روی دوش خود می‌اندازد، «علامت» خطر «انحراف انقلاب اسلامی در داخل» است.

فرمانده سپاه پاسداران روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت، نیز وضعیت صدور انقلاب اسلامی در خارج از ایران را «بسیار مطلوب» دانسته و گفته بود که انقلاب «احتیاج به پیشرفت سریع‌تر» در داخل ایران دارد.

آقای جعفری روز دوشنبه ۷ اردیبهشت، نیز «آرمان انقلاب اسلامی» را «حرکت به سوی تمدن بزرگ» دانسته بود.

گفته‌های آقای جعفری در حالی بیان می‌شود که طی ماه‌های اخیر مقامات برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران را علوم انسانی «غربی» خواند که به گفته او «با مبانی اسلامی و دینی مطابقت ندارد.»

وی یکی از وظایف اصلی بسیج استادان حوزه‌های علمیه را «متحول کردن علوم انسانی دانشگاه‌ها با استفاده از مبانی دینی» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در شهریورماه سال ۸۸ و اندکی پس از وقوع اعتراض‌های گسترده به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن سال، آموزش بسیاری از رشته‌های علوم انسانی را موجب تردید در مبانی دینی و اعتقادی خوانده و بر اسلامی کردن علوم انسانی و دانشگاه‌ها تأکید کرده بود.

با این حال حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۱۱ بهمن۹۳، با اظهار این که «نمی‌شود دنیای علم را با سوء ظن نگاه کرد» گفته بود که اسلامی کردن علوم انسانی و اجتماعی «خوب تبیین نشده» است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates