13.08.2015

صادق خرازی؛ اصلاح‌طلب یا دیپلمات قاچاقچی؟

خودنویس: اگر خرازی می‌دانست که در دوره ماموریت‌های دیپلماتیک او، عده‌ای به دشمن «گرا» می‌دادند، چرا آن‌ها را معرفی نکرد؟ و اگر آقایان ابطحی و رمضان‌زاده مطلع بودند که امثال خرازی در حال تاراج میراث فرهنگی کشور هستند، چرا اقدام قانونی نکردند؟

سید محمدصادق خرازی موسس حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان، دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی و مشاور سیدمحمد خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری‌اش، از سوی برخی چهره‌های جناح موسوم به اصلاح‌طلب، به قاچاق نسخ خطی کتاب‌های قدیمی و «زیرخاکی» متهم شد.

خرازی در مصاحبه‌ای گفته بود: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدو بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهان مذاکره کرده و ‌گرا داده است».

در پی این سخنان، عبدالله رمضان‌زاده، سخن‌گوی دولت دوم خاتمی، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!».

پس از او، محمدعلی ابطحی، رییس دفتر، معاون و مشاور خاتمی در دوران ریاست جمهوری، نوشت: «صادق خرازی در ادامه حرف های شیرین و متناقضش گفته که لیست اصلاح طلبانی که به دشمن گرا می‌دادند را در جیبش دارد. از این شیرین‌زدن‌ها قبلا هم در گفته‌هایشان بود. عبدالله رمضان زاده در این رابطه نوشته لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست. البته قاچاق زیر خاکی [4] هم اضافه کنید راه دوری نمی‌رود».

اتهام‌زنی چهره‌های مهم دولت خاتمی علیه یکدیگر، این سوال را به وجود می‌آورد که اگر واقعاً صادق خرازی می‌دانست که در دوره ماموریت‌های دیپلماتیک او، عده‌ای به دشمن «گرا» می‌دادند، چرا آن‌ها را معرفی نکرد؟ و اگر به راستی آقایان ابطحی و رمضان‌زاده مطلع بودند که امثال خرازی در حال تاراج میراث فرهنگی کشور هستند، چرا اقدام قانونی نکردند؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates