15.08.2015

حمله جنتی به هاشمی در نماز جمعه

خودنویس: جنتی گفت که عده‌ای می‌خواهند به ضرب و زود وارد مجلس خبرگان بشوند. وی با اشاره گفت که حکم پرونده مهدی هاشمی «برای خیلی‌ها گران تمام شد».

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه روز ۲۳ مرداد تهران، نسبت به این که کسانی بخواهند «با ضرب و زور وارد مجلس خبرگان بشوند» هشدار داد و گفت [2] «باید جلوی آن‌ها ایستاد».

وی با طعنه به اکبر هاشمی رفسنجانی، از فشار بر قوه قضاییه و مجلس خبرگان سخن راند و بدون آن که نام مهدی هاشمی را ذکر کند، از آن‌چه تلاش قوه قضاییه در پرونده‌ای ۲۰ هزار صفحه‌ای «با وجود فشار بر افراد، مسئولین و مقامات»، تشکر کرد. جنتی گفت: «این حکم برای خیلی‌ها گران تمام شد».

احمد جنتی افزود: «گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که عده‌ای در آینده به دنبال آن هستند که با نشر حرف‌های راست و دروغ قدرت قوه قضاییه را بگیرند تا جرات برخورد با آنها را نداشته باشند».

وی همچنین با ذکر این که «اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیشتر از مجلس شورای اسلامی است»، گفت: «اگر افراد صالح‌، مجتهد، عادل و ولایت فقیه را قبول داشته باشند و در قول و عمل ملتزم به ولایت باشند در مجلس خبرگان حضور داشته باشند مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد شد و وضع آن بهتر هم می‌شود».

به نظر می‌رسد که اشاره جنتی به عزم اکبر هاشمی رفسنجانی برای به دست‌گیری ریاست مجلس خبرگان و احتمال حضور حسن خمینی در انتخابات این نهاد باشد.

جنتی خاطرنشان کرد: «مجلس خبرگان رهبری تا به امروز رنگ سیاسی نداشته است ولی امروز می‌خواهند به آن رنگ سیاسی دهند و در آنجا حاضر شوند و حرف‌هایی بزنند که مطمئنا به دنبال ایجاد مشکل برای انقلاب و نظام هستند. امروز باید مسئولین مواظب باشند و این افراد را شناسایی کنند».

وی اظهار کرد: «امروز برخی‌ها هر جایی که مقاومتی می‌بینند به دنبال آن هستند که آن مقاومت را بشکنند. به عنوان مثال گزارش‌هایی رسیده که برخی‌ها به دنبال تسلیم کردن نهادهایی همچون شورای نگهبان و قوه قضاییه هستند تا بتوانند در انتخابات هر کسی را که خودشان صلاح می‌دانند تایید و یا رد کنند».

جنتی گفت: «امروز من به این افراد توصیه می‌کنم که حیثیت خودشان را حفظ کنند. کسی نمی‌خواهد آنها را از بین ببرد بلکه می‌خواهیم عزیز،‌ توانا و در راه انقلاب باشند».

جنتی وعده‌ داد که به زودی درباره این دو انتخابات بیشتر صحبت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که در آستانه فرا رسیدن موعد انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی، درگیری میان جناح‌های حکومتی در جمهوری اسلامی بالا گرفته است. در هفته‌های پیش درگیری حقوقی و رسانه‌ای میان جناح طرفداران احمدی‌نژاد و روحانی نیز آغاز شده است [3].

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates