17.08.2015

تصمیم پخش دادگاه مهدی هاشمی بر عهده قاضی است

خودنویس: سخن‌گوی قوه قضاییه می‌گوید ادعاهای محکومین درباره احکام صادره،‌ در صورتی که غیر صحیح باشد برایشان تبعاتی به بار خواهد آورد.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخن‌گوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی در نشست خبری روز یک‌شنبه ۲۵ مرداد خود، گفت [2] اگر ادعاهایی که محکومین درباره احکام خود می‌کنند غیرصحیح باشد، می‌توان آن‌ها را تحت پی‌گرد قانونی قرار داد.

مهدی هاشمی قبل از ورود به زندان اوین، بیانیه‌ای را قرائت کرده و در آن عامل اصلی صدور کیفر زندان برای خود را «اغراض سیاسی» نامیده بود.

محسنی اژه‌ای در این باره گفت: «حرف‌هایی که محکومین درباره احکام صادره می‌زنند، یا صحت دارد یا غیرصحیح است… اگر ادعاهایی که محکومان می‌کنند غیرصحیح باشد، قابل پیگرد قانونی است و برایشان تبعاتی به بار خواهد آورد».

محسنی اژه‌ای در مورد پخش جلسات دادگاه نیز گفت: «قاضی پرونده تشخیص می‌دهد که دادگاه علنی باشد یا غیرعلنی و قابل پخش باشد یا غیرقابل پخش».

مهدی هاشمی در بیانیه فوق‌الذکر خواسته بود تا کلیه جلسات محاکمات وی «کامل و بدون حاشیه» از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شود. پس از ورود او به زندان نیز وحید ابوالمعالی، یکی از وکلایش، خواسته هاشمی را «منطقی» دانست و گفت [3]: «رای پرونده صادر، قطعی و اجرا شده است و هیچ منع قانونی برای پخش جلسات دادرسی انجام شده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب وجود ندارد».

اژه‌ای اما تاکید کرد: «در این پرونده هم تصمیم به عهده قاضی دادگاه است که بگوید اظهارات مهدی هاشمی و جلسه دادگاه پخش شود یا خیر».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates