18.08.2015

افشای مهم‌ترین هدف سفر پنهانی قاسم سلیمانی به مسکو از سوی یک سایت روسی

رادیوفرانسه: در حالی که جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که برای یک دیدار رسمی به مسکو سفر کرده، اطلاعات مربوط به حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را “تبلیغات آمریکا” خواند، یک سایت روسی علی‌رغم تکذیب سفر سلیمانی به مسکو، از وی شدیدا دفاع کرد و گفت که اگر وی به روسیه آمده باشد، مهمترین هدفش قانع کردن مقامات روسیه در زمینه در اختیار قرار دادن تسلیحات به ارتش‌های سوریه و عراق بوده است.

وزیر امور خارجه ایران امروز در روسیه گفت: “این اواخر تبلیغات زیادی از جانب آمریکا مشاهده می شود که من فکر می کنم به خاطر وضعیت سیاست داخلی آنها در کنگره آمریکا است.”

همچنین اسپوتنیک، یک سایت خبری روسیه، امروز در مطلبی در این باره نوشت که “به فرض اگر چنین دیداری صورت گرفته باشد چه دلیلی وجود دارد که آمریکا اینقدر آشفته شده؟”

این سایت روسی نوشت: “ناراحتی آمریکایی‌ها از سردار سلیمانی به این دلیل است که وی توانست نقشه‌های آنها و هم پیمانانشان برای تجزیه منطقه و نابودی ایران را خنثی کند. دلیل بیم آنها از دیدار سردار سلیمانی با مقامات روسی هم این است که وی با تجربه ترین فرد در زمینه مبارزه با تروریست ها در منطقه می باشد و شاید بخواهد این تجربه و اطلاعات را با مسئولین روسیه در میان بگذارد.”

در ادامه مطلب اسپوتنیک آمده: “در حال حاضر دولت های عراق و سوریه برای مبارزه با تروریست ها به انواع خاصی از تسلیحات احتیاج دارند که ایالات متحده به هر ترفندی تلاش می کند از دسترسی ارتش های عراق و سوریه به این تسلیحات جلوگیری کند. احتمالا آنها واهمه دارند که مبادا ژنرال سلیمانی مسئولین روسیه را قانع کند این تسلیحات را در اختیار ارتش های سوریه و عراق قرار دهند تا ماجرای تروریست ها در منطقه خاورمیانه را یک سره کنند.”

ده روز پیش خبرگزاری رویترز به نقل از فاکس نیوز نوشت که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، در روز ۲۴ ژوئیه گذشته، در مسکو بود و با رئیس جمهوری و وزیر دفاع روسیه دیدار کرد. این در حالی است که سلیمانی مشمول تحریم ویزا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پس از این دیدار، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، درباره این سفر ابراز نگرانی کرد، اما کاخ کرملین، این ادعای رسانه‌های آمریکایی را تکذیب کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates