19.08.2015

نوری مالکی، مسعود بارزانی را به دروغ‌گویی و کردها را به خیانت متهم کرد

رادیوفرانسه: نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق، که از سوی یک کمیته تحقیق پارلمان عراق، به عنوان یکی از متهمان سقوط “موصل” معرفی شده، این اتهام را رد کرد و گفت که سقوط موصل توسط “بعثی ها و نقشبندیه و افراد موسوم به انقلابیون عشایر و شورای نظامی” طراحی شد که به گفته مالکی “همه آنها در ترکیه گردهم آمدند و یک اتاق عملیاتی نیز در اربیل داشتند”. این سیاستمدار عراقی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران که اکنون در تهران به سر می‌برد، همچنین مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق را به دروغ‌گویی در این زمینه متهم کرد.

نخست وزیر پیشین عراق امروز در گفت‌وگو با شبکه العالم، متعلق به جمهوری اسلامی ایران، درباره اظهارات بارزانی مبنی بر در جریان گذاشتن نوری مالکی از احتمال حمله داعش به موصل، گفت که این گفته بارزانی “سرپوش گذاشتن روی دستور عقب نشینی از موصل و نجنگیدن با داعش و توجیه عقب نشینی و خیانت فرماندهان کُرد است”.

مالکی مدعی شد که گزارش کمیته سقوط موصل “سیاسی، غیرکارشناسی و نامعتبر” است و “حاکم الزامی ” رئیس این کمیته را به “قتل و آدم ربائی” متهم کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از صفحه فیس بوک مالکی گزارش داده بود که وی نتیجه تحقیقات درباره سقوط موصل را رد کرده است.

مالکی که در دوران نخست وزیری‌اش مورد حمایت جمهوری اسلامی بود قرار است که در تهران با آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کند.

وی دیروز در یک کنفرانس خبری درباره احتمال تجزیه عراق گفت: “شعار ما همواره این بوده است که عراق یک کشور است و عراق شماره یک و شماره دو نداریم .”

دو روز پیش، کمیسیون تحقیق مجلس عراق، “نوری المالکی” و ٣۵مسئول نظامی و سیاسی دیگر عراق را مسئول سقوط “موصول” دومین شهر بزرگ این کشور، در ژوئن سال گذشته دانست و خواهان ارجاع پرونده آنان برای محاکمه به دستگاه قضایی این کشور شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates