31.08.2015

علی شکوری‌ راد بازداشت شد

بی‌بی‌سی: منابع خبری در ایران گزارش می‌دهند که علی شکوری‌ راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران که اخیرا اعلام موجودیت کرده بود، بازداشت شده است.

آقای شکوری راد صبح امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت (۳۱ اوت) در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و به گزارش خبرگزاری فارس، در پاسخ به سئوالی در مورد اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ گفته بود: “ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما فتنه تعریف نشده است”.

سایت مشرق نیوز نوشته است که مرجع قضایی علت بازداشت وی را “اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات فتنه‌گرانه” اعلام کرده است.

آقای شکوری راد یازده روز پیش و در نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران به دبیرکلی این حزب انتخاب شد.

حضور تعدادی از اعضای حزب مشارکت مثل فاطمه راکعی، آذر منصوری، علی تاجرنیا، هادی خانیکی و حمیدرضا جلایی‌پور در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران حساسیت گروهی از محافظه‌کاران را برانگیخته بود.

آقای شکوری راد در کنفرانس خبری امروز گفته بود که این حساسیت‌ها درست نیست و بسیاری از چهره‌های شاخص حزب مشارکت رویکرد سیاسی متفاوتی دارند و در حزب جدید حضور ندارند.

او گفت که چهره‌هایی مثل عبدالله رمضان‌زاده، محمدرضا خاتمی، محسن صفایی‌فرهانی و محسن میردامادی در حزب اتحاد حضور ندارند، چون معتقدند که حزب مشارکت منحل نشده است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تأکید کرد که محور جبهه اصلاحات محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران است و این حزب با همه احزاب و گروه‌های حاضر در این جبهه همکاری خواهد داشت.

آقای شکوری‌راد گفت که اولویت اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس ایران که زمستان امسال برگزار می‌شود، ابتدا جلوگیری از ورود “افراطیون” به مجلس و سپس راه‌یافتن نیروهای اصلاح‌طلب است.

او در مورد احتمال رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان گفت که راه‌حل این مشکل ثبت نام گسترده است تا اصلاح طلبان بتوانند ولو با تعداد کم از سد شورای نگهبان عبور کنند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در عین حال گفت که این حزب تلاش خواهد کرد خود را به شورای نگهبان نزدیک و با تعامل “سوءتفاهم”ها را برطرف کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates