21.09.2015

روایت غفاری: رفیق‌دوست کف می‌زد، قذافی می‌رقصید

خودنویس: غفاری: «یک جلسه‌ای بود که رفیق‌دوست کف می‌زد و قذافی می‌رقصید… شعارگونه بود… آقای قذافی خوشحال می‌شد. همان‌جا دستور داد صد تا «اسکاد بی» آوردند».

هادی غفاری، یکی از روحانیون دخیل در سرکوب‌های دهه ۶۰ که اکنون جزو نیروهای اصلاح‌طلب است، در مصاحبه‌ای [2] با روزنامه شرق،‌ حکایت‌هایی را از مذاکرات خرید اسلحه در زمان جنگ روایت کرده است.

او می‌گوید زمانی که با محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه پاسداران در دولت میرحسین موسوی برای خرید اسلحه به لیبی رفته بود، همراه رفیق‌دوست کف می‌زدند و معمر قذافی می‌رقصید. با شعارهایی که آنان به هنگام رقص می‌دادند، قذافی «خوشحال شد» و یک هواپیما پر از موشک‌های اسکاد همراه آنان روانه ایران کرد.

غفاری گفت: «از خود قذافی سلاح گرفتیم. یک جلسه‌ای بود که رفیق‌دوست کف می‌زد و قذافی می‌رقصید؛ نه اینکه برقصد. شعارگونه بود. شعارش هم یادم است. «دیمه دیمه یا ابن الخیمه…» یعنی جاوید باد فرزند خیمه. شما همیشه رهبر خواهی بود».

او با تاکید بر اینکه در شعار دادن با رفیق‌دوست همراهی می‌کرد، ادامه داد: «آقای قذافی خوشحال می‌شد. همان‌جا دستور داد صد تا «اسکاد بی» آوردند. یک جامبوجت دوطبقه بدون صندلی را تا خرخره پر کردیم از موشک».

غفاری افزود که «چون دلش برای جبهه می‌سوخت»، با حکم اکبر هاشمی رفسنجانی برای خرید به کره شمالی رفت و با اختیار تام برای بستن هر گونه قرارداد نفتی و موشکی، با کیم ایل سونگ مذاکره کرد. وی در آن هنگام نماینده مجلس بود و همراه هیات پارلمانی به پیونگ یانگ رفت. با این حال، به وزیر نفت وقت توصیه شده بود که «آقای غفاری هر چه گفتند عمل کند».

او همچنین به صورت «کاملا سری» به سوریه رفت و در ازای نفت، موشک‌های اسکاد و تسلیحات دیگر خرید. او می‌گوید: «سوریه خیلی به ما بدهکار بود… گاهی نفت، گاهی پول و گاهی هم خدمات می‌دادیم. آنها هنوز به ما بدهکار بودند».

غفاری که در دهه ۶۰ همواره با مسلسل و کلت در دستانش برای شرکت در سرکوب مخالفان پیشرو بود، متهم به قتل هویدا، ضرب و شتم نمایندگان مخالف در مجلس و استفاده از رانت‌های حکومتی برای ثروت‌اندوزی است. او اکنون یکی از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاح‌طلب حکومتی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates