05.10.2015

جان سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران به دلیل اعتصاب غذای خشک در خطر است’

بی‌بی‌سی: محمد حبیبی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران می گوید جان محمود بهشتی‌ لنگرودی، سخنگوی پیشین این کانون به دلیل اعتصاب غذای خشک در خطر است.

آقای حبیبی در گفت و گو با سایت “حقوق معلم وکارگر” که اخبار صنفی مربوط با معلمان و کارگران را پوشش می دهد خبر داده که وضعیت جسمی محمود بهشتی بر اثر اعتصاب غذا “وخیم است” و گفته “مسئولیت هرگونه پیشامد احتمالی متوجه مسئولان قضایی، امنیتی و به طور ویژه دولت حسن روحانی و وزارت آموزش و پرورش” است.

کانون صنفی معلمان ایران پیش از این طی بیانیه ای اعلام کرده بود که به دنبال “ادامه یافتن بازداشت محمود بهشتی و اعلام اجرایی شدن احکام معلق مانده پیشین، او به منظور اعتراض به اجرایی کردن این احکام از چهارشنبه هشتم مهر ماه اقدام به اعتصاب غذای خشک (نخوردن آب و غذا به طور مطلق) کرده است.”

محمود بهشتی‌ لنگرودی، سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران، بیش از دو سال پیش از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۵ سال زندان محکوم شد. او پیش از زندانی شدن به قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد بود.

محمد حبیبی درباره دلیل اعتصاب غذای خشک آقای بهشتی لنگرودی گفته در جلسه محاکمه “فقط پنج دقیقه فرصت دفاع به ایشان داده بودند و با وجود اعتراضات ایشان در طول این سال ها هیچ تغییری در این حکم ناعادلانه ایجاد نشده است.”

حکم آقای بهشتی در خرداد ۱۳۹۲ اعلام شد و او همزمان در صفحه شخصی فیسبوک خود اعلام کرد: “آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام، با احتساب چهار سال حبس تعلیقی جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates