22.10.2015

آمریکا آزمایش اخیر موشکی ایران را در شورای امنیت مطرح کرد

رادیوفرانسه: خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که ایالات متحد آمریکا امروز چهارشنبه بیست و یکم اکتبر، موضوع آزمایش اخیر موشکی ایران را در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح می کند. دولت آمریکا آزمایش جدید موشکی ایران را نقض قطعنامۀ ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل می داند.

پپیش از این نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل گفته بود که موشک “عمید” با بُرد ۱۷۰۰ کیلومتر که ایران به تازگی آزمایش کرده و قادر به حمل کلاهک اتمی است ناقض قطعنامۀ ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک افزوده است که این موضوع در نشست امروز شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار شد از سوی ایالات متحد آمریکا مطرح شد. پیشتر دولت آمریکا شرکای خود را آگاه کرده بود که قصد دارد توجه آنها را نسبت به آزمایش اخیر موشکی ایران که ناقض قطعنامۀ شورای امنیت است جلب کند.

قطعنامۀ ۱۹۲۹ شورای امنیت که در سال ۲۰۱۰ به تصویب رسیده ایران را از انجام هر گونه فعالیت مرتبط به موشک های دوربُرد که قادر به حمل کلاهک های اتمی هستند و یا با استفاده از تکنولوژی موشک های دوربرد پرتاب می شوند منع می کند.

“سامانتا پاور”، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل جمعه گذشته گفته بود که آمریکا آزمایش اخیر موشکی ایران را نقض تصمیم شورای امنیت می داند و قصد دارد با تسلیم گزارشی به کمیتۀ مجازات های سازمان ملل خواستار پاسخی مناسب به اقدام دولت ایران شود.

با این حال، خبرگزاری فرانسه بعید می داند که شورای امنیت سازمان ملل مجازات های تازه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر و به ویژه پس از توافق اخیر اتمی اعمال کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates