22.10.2015

نمایش مسخره: حسن روحانی در نامه به رهبر ایران بر «اجرای کامل» برجام تاکید کرد

رادیوفردا: حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، با نوشتن نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای ضمن تشکر از «هدایت‌ها و حمایت‌های مستمر» رهبر جمهوری اسلامی ایران در موضوع پرونده هسته‌ای، به نامه روز چهارشنبه او، پاسخ داد.

در این نامه حسن روحانی، تأیید مصوبه ۶۳۴ شورای عالی امنیت ملی درباره برجام که در نامه روز چهارشنبه رهبر جمهوری اسلامی ایران بر آن تأکید شده «موجب خشنودی ملت بزرگ ایران» و «دلگرمی خادمان مردم در دولت» توصیف شده است.

به نوشته رئیس‌ جمهوری ایران، دولت با «رعایت ملاحظات و الزامات» رهبر جمهوری اسلامی ایران و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، نسبت به «اجرای کامل و با حسن نیت برجام» اقدام خواهد کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران در عین‌ حال تأکید کرده است که «انجام تعهدات طرف مقابل با هوشیاری کامل رصد و تصمیم مقتضی برای واکنش متناسب در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ خواهد شد.»

حسن روحانی در بخش دیگری از نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای، تأکید کرده است که دو سال قبل «در فضای تنش‌آلود افزایش روزانه تهدید، تحریم و فشار» تصور چنین دستاوردهایی برای بسیاری ناممکن بود.

او در ادامه نامه خود بخشی از دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای و تصویب برجام را برشمرده و نوشته است که اکنون «پروژه صهیونیستی هراس‌افکنی و امنیتی‌سازی جمهوری اسلامی ایران شکست‌خورده است».

رئیس‌ جمهوری ایران در بخش دیگری از این نامه نوشته است که «تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، تجاری و مالی بین‌المللی و یا یک‌جانبه‌ای که توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار شده بود، رفع گردیدند.»

او یک بار دیگر تأکید کرده است که «ساختار تحریم‌ها و فضای روانی جهانی» از هم پاشید.

به نوشته حسن روحانی، «با رفع تحریم‌ها، اقتصاد ایران فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد.»

رئیس‌ جمهوری ایران در پایان‌ نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای که در پاسخ به نامه روز گذشته او نوشته‌ شده ابراز اطمینان کرده است که با اجرای برجام و فضای مثبت جهانی ناشی از آن، «موجبات… تأمین منافع مردم و رشد و شکوفایی و پیشرفت همه‌جانبه کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی را فراهم خواهد آورد.»

روز چهارشنبه، رهبر جمهوری اسلامی ایران با نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایران درباره برجام را تأیید کرد، اما در عین‌ حال الزامات و شروطی ۹ گانه برای اجرای برجام را اعلام کرد.

گفته می‌شود مصوبه مردادماه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام نیز ملاحظاتی ۱۰ گانه در اجرای برجام مطرح کرده است

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates