26.10.2015

سه عضو دیگر سپاه پاسداران در درگیری های سوریه کشته شدند

رادیوفردا: گزارش‌ها حاکی که طی دو روز اخیر سه پاسدار دیگر در سوریه کشته شده‌اند. طبق این گزارش‌ها طی دو هفته اخیر دست کم ۲۰ ایرانی در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، سجاد طاهر نیا پاسدار اعزامی از گیلان روز یکشنبه سوم آبان ماه در جریان درگیری‌های اخیر در حلب کشته شده است.

همچنین به گزارش « تسنیم» سید روح‌الله عمادی روز شنبه در حلب سوریه کشته شده است. طبق این گزارش سید روح‌الله عمادی متولد سال ۱۳۵۹ و ساکن سواد کوه مازندران بود.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است که محمد ظهیری،ستوان سوم تکاور پاسدار از استان خوزستان نیز در نزدیکی حلب کشته شده است.

سایت مشرق با انتشار عکس و اسامی نیروهای سپاهی و بسیجی نوشته است که در دو هفته اخیر ۲۰ پاسدار در سوریه کشته شده‌اند.

​​در همین زمینه «بسیج پرس» گزارش داده است که امین کریمی، از پاسداران سپاه حفاظت انصار المهدی، نیز روز پنجشنبه ۳۰ مهرماه در حلب کشته شده است.

یک منبع آگاه به «بسیج پرس» گفته است: امین کریمی از پاسداران سپاه حفاظت انصار المهدی که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب و نبرد با تروریست‌ها به سوریه رفته بود، همزمان با شب تاسوعا در شهر حلب کشته شد.

سپاه حفاظت انصارالمهدی از لشکرهای زیر مجموعه سپاه پاسداران است که مسئولیت حفاظت از مسئولین جمهوری اسلامی را عهده دار است.

در همین زمینه، ایرنا گزارش داده است که جسد محمدعلی حسینی که از او به عنوان مدافع حرم یادشده، شامگاه یکشنبه به کرمان منتقل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان درباره محمدعلی حسینی گفته است: وی از لشکر فاطمیون بود و مرداد ماه از کرمان با رضایت خانواده به سوریه اعزام شد.

محمدرضا حسنی سعدی اضافه کرده است: محمدعلی حسینی از اتباع مجاز افغان در کرمان است و ۱۸ سال سن داشت که حدود ۱۵ روز پیش در منطقه حلب سوریه در نبرد با تروریست‌ها کشته شد.

این در حالی است که در سه هفته اخیر دستکم سه فرمانده سپاه در سوریه کشته شده‌اند. خبر کشته شدن حسین همدانی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو هفته پیش منتشر شد.

ارتش سوریه به همراهی نیروهای حزب الله لبنان و با پشتیبانی هوایی روسیه طی هفته های اخیر عملیات گسترده‌ای در مناطق مختلف سوریه علیه نیروهای مخالف بشار اسد آغاز کرده‌اند.

رسانه‌های غربی می گویند، دو هزار ایرانی در این عملیات اخیر حضور دارند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه را برای جنگیدن با مخالفان مسلح بشار اسد تکذیب می‌کنند و می‌گویند که این افراد نقش «مستشاری» دارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates