27.10.2015

اعضای شورای نگهبان و رئیس جمهور ایران از اعلام‌نظر در مورد نامزدهای انتخابات مجلس منع شدند

بی‌بی‌سی: در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، نمایندگان امروز ماده‌ای را تصویب کردند که اعضای شورای نگهبان، رئیس‌جمهور و دست اندرکاران انتخابات را از اعلام‌نظر درباره نامزدها منع می‌کند.

مصوبه مجلس، مشخصا “اعضای شورای نگهبان، اعضای هیئت‌های نظارت شورای نگهبان، رئیس جمهور، وزیر کشور و معاونان و مشاوران آنها، رئیس ستاد انتخابات کشور، استانداران و فرمانداران و معاونان و مشاوران آنها و اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات و بازرسان و سایر دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخابات” را از موضع گیری له یا علیه نامزدها منع کرده است.

این مصوبه، برای تبدیل به قانون باید به تصویب شورای نگهبان برسد. اعضای شورای نگهبان در جریان رقابت های انتخاباتی گوناگون، به اظهار نظر به نفع برخی کاندیداهای جریان اصولگرا متهم شده اند.

به موجب مصوبه مجلس، متخلفان از قانون پیشنهادی به “جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی” محکوم می‌شوند. این جزای نقدی، بین دو تا هشت میلیون تومان است.

مصوبه امروز مجلس، برای تبدیل به قانون باید به تصویب شورای نگهبان برسد. اعضای شورای نگهبان در جریان رقابت های انتخاباتی گوناگون، به اظهار نظر به نفع برخی کاندیداهای جریان اصولگرا متهم شده‌اند

در جلسه امروز مجلس، نمایندگان همچنین “مصادیق ممنوعیت در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات مجلس” را تعیین و تصویب کردند.

به موجب مصوبه مجلس، از جمله، اقداماتی چون انتشار ‌نظر مقام های اجرایی و نظارتی انتخابات، “فریب و اغوای مردم” از طریق سوءاستفاده از اعلام نظر یا عکس مقام های حکومتی، تبلیغ علیه نامزدها و هر گونه “هتک حرمت و حیثیت” آنان، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و “تعرض” به ستادهای انتخاباتی نامزدها ممنوع خواهد بود.

متخلفان از این قانون نیز، به “یکی از مجازات‌های درجه ۶” محکوم می‌شوند که از جمله به معنی حبس بیش از شش ماه تا دو سال، یا جریمه نقدی بیش از دو تا هشت میلیون تومان است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates