29.10.2015

هاشمی رفسنجانی: سرنوشت‌سازترین انتخابات برگزار می‌شود

رادیوفردا: اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران، می‌گوید رضایت جامعه از نتیجه انتخابات پیش‌روی مجلس ایران ضروری‌ست و ابراز امیدواری کرده که «بهترین انتخابات تاریخ انقلاب» در «سرنوشت‌سازترین انتخابات» برگزار شود.

آقای هاشمی رفسنجانی، ششم آبان‌ماه در جریان یک سخنرانی در همدان، بار دیگر با انتقاد از دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، می‌گوید در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۲ «در آن فضای سنگین امنیتی، مردم به پای صندوق‌های رای آمدند و با انتخاب خویش اعلام کردند که این هشت سال تجربه تلخ برای همه‌ی تاریخ ایران کافی است».

این چهره سیاسی نزدیک به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، از مخالفان و منتقدان محمود احمدی‌نژاد چه در زمان ریاست‌جمهوری او و چه پس از آن بود. او و محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین، از جمله کسانی بودند که از حسن روحانی در جریان انتخابات ۹۲ حمایت کردند.

هاشمی رفسنجانی در خرداد ماه گذشته از روحانیون حامی آقای احمدی‌نژاد نیز انتقاد کرده و گفته بود که آنها هم «انصافا مقصرند».

آقای رفسنجانی بدون اشاره مستقیم به رخدادهای سال‌های گذشته، می‌گوید اکنون اوضاع بهتر است، چرا که علاوه بر مردم «بخش عظیمی از مسئولان کشور… امانتدار آرا هستند».

پس از اعلام انتخابات سال ۱۳۸۸ موجی از اعتراضات در ایران شکل گرفت؛ اعتراضاتی که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد و در پی آن گروهی از معترضان کشته شده و بسیاری نیز بازداشت و زندانی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده است که «رضایت جامعه از نتیجه انتخابات برای تداوم توسعه و تغییر نگاه بین‌المللی به ایران ضروری است».

به گفته هاشمی رفسنجانی رادیو و تلویزیون دولتی ایران نیز باید اصل را بر حضور مردم در انتخابات بگیرد؛ « رسانه‌ ملی نیز نباید جناحی عمل کند که البته اگر چنین کند، نتیجه معکوس می‌گیرد، آن‌گونه که در انتخابات گذشته گرفت، چون مردم همه چیز را می‌دانند».

این نخستین بار نیست که آقای هاشمی رفسنجانی بر «اهمیت بالای» انتخابات مجلس تاکید می‌کند.

او، از جمله در مرداد ماه گذشته نیز گفته بود انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان، «بسیار مهم و جزو مهم‌ترین انتخابات» هستند.

در حال حاضر اکثریت مجلس ایران در دست اصولگرایان است. برخی از آنها پیشاپیش هشدار داده‌اند که مجلس نباید «حتی» به دست «اصلاح‌طلبان معتدل» بیافتد. گروهی از روحانیون تندرو و ارشد جمهوری اسلامی نیز در مورد نتیجه انتخابات مجلس خبرگان هشدار داده‌اند.

دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، در اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار می‌شود. نخستین مرحله آن در هفتم اسفند ماه، همزمان با انتخابات مجلس خبرگان است که اکبر هاشمی رفسنجانی، پیشتر اعلام کرده بود خود در آن شرکت خواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates