04.11.2015

روحانی: نباید از گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره نفوذ، سوء‌‌‌استفاده کرد

رادیوفردا: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه امروز هیات دولت گفته است که نباید از گفته های اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران که درباره “نفوذ” بیگانگان هشدار داده بود، سوء استفاده شود.

آقای روحانی امروز، ۱۳ آبان گفته “رهنمودها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و اینطور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.”

آیت الله خامنه ای در هفته های اخیر با نزدیک شدن به زمان اجرای توافق جامع اتمی میان ایران و گروه ۱+۵، درباره آنچه خطر نفوذ آمریکا می خواند، هشدار داده است.

رهنمودها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و اینطور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم
حسن روحانی، رئیس جمهور

آقای خامنه‌ای اواسط تابستان امسال گفته بود آمریکایی‌ها در توافق جامع اتمی با ایران قصد داشته‌اند راهی برای نفوذ در این کشور پیدا کنند، اما تأکید کرد “ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست”.

او گفته بود “نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه توان با این نفوذ مقابله خواهیم کرد”.

در یکی از تازه ترین اظهارات، رهبر جمهوری اسلامی گفته ایران “هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.”

پس از اظهارات رهبر ایران، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفت: “اگر این باور در فکر مردم ایجاد شود که در مساله هسته ای توافق شد پس در مسائل دیگر هم می‌شود توافق کرد، این یک خطر و فتنه است.”

روز گذشته به فاصله کوتاهی از اظهارات آقای جعفری، خبرگزاری صدا و سیما از بازداشت “تعدادی از اعضای شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های آمریکا و انگلستان” توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه خبر داد و گفت که این افراد در فضای مجازی و مطبوعاتی فعال بوده‌اند. گزارش هایی از بازداشت دست کم دو فعال سیاسی و روزنامه نگار در تهران نیز منتشر شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در اظهارات امروز خود گفته است: “واقعا تلاش کنیم اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates