05.11.2015

وال استریت ژورنال: ایران ایمیل‌های مقامات امریکایی را هک کرده است

دویچه‌وله: روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده که در هفته‌های اخیر حملات سایبری از سوی سپاه پاسداران ایران علیه مقامات دولت اوباما صورت گرفته است. این حملات احتمالا با دستگیری سیامک نمازی شهروند ایرانی آمریکایی مرتبط هستند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال روز چهارشنبه ۴ نوامبر (۱۳ آبان) گزارش داد که هکرهای سپاه پاسداران ایران ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعضای دولت اوباما را در هفته‌های اخیر هک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این حملات سایبری با دستگیری سیامک نمازی یکی از مدیران کمپانی نفتی کرسنت که اواسط اکتبر در تهران دستگیر شده، مرتبط هستند.

وال‌استریت به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده نوشته که برخی از کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا و نیز دفتر امور ایران و خاورمیانه این وزارت‌خانه در هفته‌های اخیر مورد حملات سایبری ایران قرار گرفته‌اند. روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه اهداف دیگر این حملات بوده‌اند.

سپاه پاسداران ایران در سال‌های اخیر به طور مرتب حملات سایبری علیه اعضای دولت آمریکا انجام می‌داده اما موج جدید این حملات پس از حصول توافق اتمی میان ایران و شش کشور جهان در ماه ژوئیه امسال آغاز شده است.

مقام دولتی آمریکا به وال‌استریت گفته این حملات سایبری پس از دستگیری سیامک نمازی بیشتر شده است.

یک مقام رسمی دولت آمریکا نیز به خبرگزاری رویترز گفته درباره گزارش وال استریت نظری ندارد اما تصریح کرده که دولت آمریکا از هکرهایی در ایران و جاهای دیگر خبر دارد که سعی می‌کنند با حملات سایبری اطلاعات مورد نیاز برای اهداف خودشان را جمع‌آوری کنند.

سیامک نمازی، مدیر ایرانی آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی “کرسنت” است. خبرگزاری رویترز جمعه (۳۰ اکتبر/ ۸ جمعه) به نقل از منبعی که نامش فاش نشده، گزارش داد سیامک نمازی اواسط ماه اکتبر از سوی نیروهای امنیتی سپاه پاسداران بازداشت شده و اکنون در سلول انفرادی در زندان اوین به سر می‌برد.

این منبع آگاه گفته است سیامک نمازی برای دیدار با والدینش به ایران سفر کرده بوده و ماه ژوئیه هنگامی که قصد خروج از ایران را داشته، ممنوع‌الخروج شده است. به گفته این منبع آگاه،‌ او از ماه ژوئیه تا زمان دستگیری‌اش در اواسط ماه اکتبر به طور مرتب برای بازجویی احضار شده است.

برخی از مقامات آمریکایی معتقدند که حملات اخیر سایبری از سوی ایران به اعضای دولت اوباما با دستگیری نمازی ارتباط دارد.

دوستان و نزدیکان سیامک نمازی گفته‌اند که ماموران سپاه پاسداران پس از ورود به منزل خانواده او در تهران، کامپیوتر شخصی او را با خود برده‌اند.

یک سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به وال استریت گفته که اتهام حملات سایبری از سوی ایران دروغ است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates