05.11.2015

بحرین: ۴۷ عضو یک گروه مرتبط با ایران را دستگیر کردیم

دویچه‌وله: بحرین می‌گوید، ۴۷ نفر از اعضای یک “گروه مرتبط با ایران” را دستگیر کرده و توطئه این گروه که “قصد انجام حملاتی در روزهای آینده داشتند” را خنثی کرده است.

بحرین چهارشنبه (۱۳ آبان/ ۴ نوامبر) اعلام کرد، یک “گروه تروریستی” مرتبط با ایران را شناسایی کرده است. بحرین می‌گوید، ۴۷ نفر از اعضای این گروه را بازداشت کرده است.

به موجب گزارش منتشره از سوی خبرگزاری دولتی بحرین (BNA)، وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این گروه روابط نیرومندی با “تروریست‌های ساکن ایران دارد.”

بیشتر بخوانید: وزیرخارجه بحرین: ایران تهدیدی به بزرگی داعش است

وزارت کشور افزود، برخی اعضای این گروه در جمهوری اسلامی ایران طرز کار با اسلحه و مواد منفجره را آموخته‌اند.

این خبر در گیر و دار بالا گرفتن‌ تنش‌ها میان بحرین و ایران اعلام می‌شود. بحرین ماه گذشته در اعتراض به آن چه که “دخالت ایران در امور داخلی خود” خواند سفیر این کشور در تهران را فرا خواند و کاردار ایران را از منامه اخراج کرد.

وزارت کشور بحرین می‌گوید، سلاح‌ها و مواد منفجره‌ای را در منازلی در روستایی اطراف منامه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: ایران کاردار بحرین را اخراج کرد

وزارت کشور بحرین ادامه می‌دهد، این گروه قصد انجام “حملاتی تروریستی در روزهای آینده با هدف ضربه زدن به امنیت در سراسر کشور” را داشته است.

در بیانه آمده است، این آخرین مورد از “دخالت ایران در امور داخلی و تلاش برای به لرزه انداختن امنیت و ثبات پادشاهی بحرین از طریق حملات سازمان‌یافته تروریستی” بوده است.

کشور بحرین که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند از سال ۲۰۱۱ به بعد ناآرامی‌هایی را در رابطه با جنبش دمکراسی‌خواهانه تجربه می‌کند. این کشور بارها ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است.

در ماه اوت بحرین پنج نفر را به ظن دست داشتن در یک بمب‌گذاری دستگیر و آن‌ها‌را به ارتباط با ایران متهم کرد. در این بمب‌گذاری که در منامه انجام شد دو مأمور پلیس کشته شدند.

بیشتر بخوانید: پلیس بحرین: مواد منفجره از ایران قاچاق شده است

ایران هر گونه مشارکت در این بمب‌گذاری را رد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates