08.11.2015

«دستور ویژه روحانی» برای حل مشکل اعزام تیم فوتسال بانوان به گوآتمالا

رادیوفردا: پس از آنکه حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در رقابت‌های جهانی گوآتمالا، به دلیل مشکلات اخذ ویزا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، اکنون با دستور ویژه حسن روحانی، دولت در تلاش برای اعزام این تیم به گوآتمالاست.

خبرگزاری ایسنا، شامگاه شنبه ۱۶ آبان به نقل از محمدرضا تابش، عضو فراکسیون وزرش مجلس، نوشت که با دستور ویژه رئیس‌جمهور به وزارتخانه‌های وزرش و امور خارجه موظف شده‌اند شرایط اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های گوآتمالا را فراهم کنند.

آقای تابش به نقل از وزیر امور خارجه گفته است که «تلاش‌ها برای امکان اخذ ویزای فرودگاهی در گواتمالا، در جریان است»، و یادآور شده که قرار است وزارت ورزش نیز هزینه‌ این سفر را پرداخت کند.

تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ‌یک از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وزارت خارجه و وزارت ورزش ایران به این خبر اشاره نکرده‌اند.

در عین حال خبرگزاری دولتی ایرنا هم خبر دستور ویژه رئیس‌جمهور در مورد اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا را بدون اشاره به نام محمدرضا تابش بازتاب داده است.

رقابت‌های جهانی فوتسال در گوآتمالا در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود و فوتسال بانوان ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های برزیل، پرتغال و کاستاریکا در گروه A قرار دارد.

هفته گذشته، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از اعزام نشدن تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های جام جهانی به دلیل «مشکلات مالی» و همچنین «نبود فرصت کافی برای گرفتن ویزای گواتمالا» خبر داده بود.

این موضوع موجی از واکنش‌ها و انتقادها را بر انگیخت و از جمله ابوذر ندیمی عضو فراکسیون ورزش مجلس، «سوء مدیریت ورزشی» را عامل لغو حضور تیم ایران در این رقابت‌ها خواند.

این نماینده مجلس روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تأکید کرده بود که نباید برای ورزش زنان و مردان تبعیض قائل شد، و افزوده بود، «در بسیاری از مصاف‌ها، زنان ورزشکار بیشتر از مردان خود را نشان می‌دهند و مدال‌آورتر ظاهر می‌شوند، و از این رو باید آنها را حمایت کرد».

اما کاربران شبکه‌های اجتماعی هم در واکنش به این موضوع کارزاری را برای ترغیب نمایندگان و مسئولان دولتی به پیگیری موضوع به راه انداختند، و با به اشتراک گذاشتن راه‌های تماس با مقام‌های مرتبط، خواهان پاسخگویی آنها شدند.

در این میان یک کاربر توئیتر، روز شنبه تصویری از پیامک ارسالی به محمدرضا تابش و پاسخ او، مدعی شد که این عضو فراکسیون وزرش حتی در جریان اصل موضوع اعزام نشدن تیم فوتسال دختران به گوآتمالا نیست.

​​ساعتی بعد یکی دیگر از کاربران توئیتر، تصویری دیگر از پیامک ارسال و پاسخ آقای تابش را منتشر کرد که نشان می‌دهد این نماینده مجلس در حال پیگیری ماجراست.

​​یکی از کاربران توئیتر هم نوشته است که در تماس با وزارت خارجه ایران به وی گفته شده که از این وزارتخانه درخواست کمک نشده، وگرنه پیگیری و اعلام نفوذ می‌کرده است.

​​هنوز مشخص نیست که در فاصله کمتر از دو هفته این تلاش‌ها بتواند، راه را برای حضور تیم فوتسال بانوان ایران در رقابت‌های جهانی گوآتمالا هموار کند. تیمی که امسال عنوان قهرمانی آسیا را هم تصاحب کرد، آن هم در شرایطی که ممانعت همسر کاپیتان تیم از سفر او به خارج از کشور، حاشیه خبرساز این رخداد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates